هشدار دونالد ترامپ به فرستاده های سازمان ملل درباره اقدام های بی ثبات کننده ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه، در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل و تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید، ایران را به بی ثبات سازی در خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ گفت که اعضای شورای امنیت و امنیت ملی آمریکا، “کارهای بسیاری” برای انجام دارند. وی مقابله باآنچه را که اقدام های بی ثبات کننده ایران، “پایان درگیری های سوریه”، “مقابله با تروریسم” و “غیرهسته ای سازی کره شمالی” نامید ، از جمله این اقدام ها دانست.

پس از سخنان دونالد ترامپ، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نیز گفت که شواهد آشکاری از بی توجهی ایران به تعهدهای بین المللی وجود دارد که همچنان رو به افزایش است.

نیکی هیلی خواستار اتخاذ اقدام شورای امنیت برای مقابله با ایران به وسیله اعمال تحریم است که احتمال دارد با مخالفت روسیه رو به رو شود.

پیشتر، نیکی هیلی با به نمایش گذاشتن باقی مانده های یک موشک که به گفته وی از سوی یمن به عربستان سعودی پرتاب شده بود، آن را ساخت ایران دانست.
در واکنش، ایران با دروغ خواندن این ادعا گفته بود که در این باره به سازمان ملل متحد شکایت خواهند کرد. ایران اقدامات بی ثبات کننده در منطقه و حمایت از تروریسم را نیز رد می کند.
دیدار پرزیدنت ترامپ و دیپلماتها

دوشنبه ظهر، پرزیدنت ترامپ در اجرای برنامه ای که هدف آن شکل بخشیدن به ائتلافی بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران است با دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد در کاخ سفید ملاقات کرد.

این دومین ملاقات پرزیدنت ترامپ با اعضای شورای امنیت در جریان یک ناهار کاری است که در میانه دو تلاش موازی ، یکی در کنگره آمریکا و دیگری توسط متحدان اروپائی آمریکا، برای برطرف ساختن نواقصی انجام گرفت که دولت ترامپ معتقد است در توافق اتمی ناشی از مذاکرات دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، موسوم به برجام وجود دارد.

ملاقات را نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد برای منعکس ساختن نقش جمهوری اسلامی ایران در منازعات خاورمیانه ترتیب داده است.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، ظهر دوشنبه با انتشار عکس هایی از تجهیزات کشف شده در حمله اخیر حوثی های یمن به عربستان، شواهد کمک ایران به این گروه را به دیپلمات های شورای امنیت نشان داد.


«جوناثان آلن»، معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد نیز با انتشار عکس هایی از بقایای موشک های حوثی که علایمی از ایران دارد، نوشت اینها شواهد آشکاری هستند که حوثی ها از موشک و سایر تجهیزات ایران در جنگ با عربستان استفاده می کنند.