خامنه‌ای بشار اسد جنایتکار را،مبارز بزرگ توصیف کرد

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه 1 مارس در دیدار با عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه و هیئت همراهش، بشار اسد رئیس نظام این کشور را «مبارز بزرگ» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر ایران، خامنه‌ای در این دیدار گفت: «سوریه امروز در خط مقدم قرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایستادگی سوریه است، البته آقای بشار اسد در چهره یک مبارز بزرگ ظاهر شد و بدون تردید و با ثبات ایستاد که این برای یک ملت بسیار مهم است».

ایران، بزرگترین حامی منطقه‌ای حکومت سوریه از زمان آغاز اعتراض‌‌ها در این کشور است. تهران علاوه بر اعزام نظامیانش به سوریه، شبه‌‎نظامیان وابسته به خود از کشورهای مختلف از جمله لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان را هم به این کشور اعزام کرد تا از حکومت بشار اسد در برابر مخالفان حمایت کنند.

رهبر ایران در حالی بشار اسد را «مبارز بازرگ» توصیف می‌کند که حتی با وجود حمایت‌های بزرگ نظامی، مالی و سیاسی ایران، مخالفان به دروازه‌های دمشق پایتخت سوریه نزدیک شده بودند. اما مداخله نظامی روسیه با جنگ‌افزارهای مدرنش مانع از سقوط دمشق و در نتیجه سقوط نظام اسد شد و مخالفان هم اکثر مناطق تحت کنترل خود را از دست دادند. اکنون روسیه و ایران برای خود پایگاه‌های نظامی متعددی در سوریه احداث کرده‌اند.

خامنه‌ای در سخنانش با اشاره به مرور چهل سال از انقلاب ایران گفت: «ماندگاری انقلاب ملت ایران نشان داد آنچه امریکا، اروپا و قدرت‌های اتمی دنیا می‌خواهند لزوماً شدنی نیست و اگر همه ما و عناصر جبهه مقاومت در منطقه قاطع باشیم، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند».

نظام ایران به خود و متحدانش به ویژه در عراق، سوریه و لبنان، جبهه مقاومت می‌گوید. این همان چیزی اتست که وزیر اوقاف دولت سوریه هم بر آن تاکید کرد. او در ابتدای دیدار با خامنه‌ای گفت: «جمهوری اسلامی ایران خط مقاومت در برابر زورگویان را از تهران تا دمشق و لبنان امتداد داده است و این وظیفه مهمی را برای ما به وجود آورده است».

از نکات جالب توجه در این دیدار، نحوه استقبال خامنه‌ای از هیئت سوری و نشستن در کنار آن‌ها است. در دیدارها خامنه‌ای بر روی صندلی جدا می‌نشد و در زاویه‌ای دیگر مهمامان می‌نشینند. اما در این دیدار، خامنه‌ای و وزیر اوقاف سوریه در کنار شماری از حاضران بر روی یک کاناپه نشسته بودند.