چرا کشور به قهقهرا میرود

چرا کشور به قهقهرا میرود و چرا استعمار انگلیس اینقدر از رژیمجنایتکار و تروریستی ولی فقیه ارتجاع حمایت میکند !!؟؟

در انگلیس بیش از ۴هزار آقازاده در حال تحصیل هستند.عمده آنها به کشور بازمی‌گردند و سهم‌خواهی می‌کنند.اکبر ولی‌زاده استادیار دانشگاه تهران، یکی از بحران‌های پیش‌‌روی
کشور را مسأله آقازاده‌ها دانست و گفت: «تورگینیف» نویسنده شهیرروسی یک رمانی به نام «آشیانه اشراف» نوشته است؛در این کتاببررسی کرده که چرا روسیه تزاری از هم فروپاشید.

او در این کتاب بیان می‌کند:
یک نسلی ازاشراف شانس فرصت تحصیلی پیدا کردنــــــد و صرفاًمدرک گرفتند اما باسواد نشدند، یعنی سوادی که بتواند تولید ثروت ومسؤولیت کند. آنها فقط دارنده مدرک شدند اما از دامنه مطالباتشـانکم نکردند. برخورداری از مدرک این افراد را دچار مطالبــــــــاتفزاینده کرد که هم دچار سهم‌خواهی در حوزه مسؤولیت شدند و هــمبرخورداری از زندگی مرفه که این دو عارضه اکنــــــون رخ داده است.

ولی زاده ادامه داد: یک نسلی از آقازاده‌‌ها در ایران وجود دارند کهنه سواد خاصی دارند و نه توان مدیریتی، اما خواهان سهم مدیریتیهستند و به مسؤولیت‌های جزئی نیز راضی نیستند.اکنون عده‌ای از آنها برخی از مناصب را گرفته و در سیستم مشغولبه کار هستند.
یک بدنه عظیمی از آقازاده‌ها در بدنه مدیریتی کشور در حال فعالشدن است که مطالبه‌گر هستند اما توان مدیریتی ندارند.بخشی از این به‌هم‌ریختگی در نظام مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در ساختار، به خاطر همین آقازاده‌هایی است که در سیستـــــمحضور دارند.