عفو بین‌الملل خواهان آزادی بی‌قیدوشرط فوری آتنا دائمی و گلرخ ایرایی شد

عفو بین‌الملل  روز جمعه  18اسفند  96 طی بیانیه‌یی خواهان آزادی فوری و  بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی  آتنا دائمی و گلرخ ایرایی شد که در قرنطینه زندان قرچک ورامین زندانی هستند.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است:‌ کسانی که در این زندان نگه‌داشته می‌شوند غذای کافی داده نمی‌شوند و آب آشامیدنی آنها شور است. گلرخ ابراهیمی ایرایی 35روز است در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد و در وضعیت بهداشت پایینی قرار دارد…
فیلیپ لوتر مدیر بخش تحقیق در خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل گفت آنها  از ابتدا هم نباید به زندان می‌افتادند و اکنون به‌نظر می‌رسد مقامهای رژیم ایرانی عامدانه آنها را در معرض رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز قرار داده‌اند زیرا آنها به فعالیت خود و ادامه حمایتشان از حقوق بشر حتی در پشت میله‌های زندان ادامه داده‌اند…
عفو بین‌الملل افزود:‌ بنا‌ به گزارشاتی که وسیعاً منتشر شده، اطلاعاتی که به عفو بین‌الملل داده شده شرایط زندان شهر ری انزجار‌آور است و کاملاً زیر استانداردهای حداقل برای رفتار با زندانیان است…
عفو بین الملل می گوید، آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در قرنطینه زندان قرچک در شرایطی نامناسب و غیربهداشتی نگهداری می شوند و دسترسی آنها به بیرون از زندان محدود است.

عفوبین الملل می گوید، به زندانیان که در زندان قرچک وارمین نگهداری می شوند غذای کافی داده نمی شود و آب آشامیدنی آنها شور است.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است، گلرخ ایرایی، ۳۵ روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد و به همین دلیل از نظر سلامت بسیار ضعیف شده است. هفته گذشته بدون رضایتش به وی سرم غذایی وصل کرده اند.

گزارش ها حاکی است که این دو فعال حقوق بشر٬ ۱۰ روز پس از زمانی که در روز چهارم بهمن همراه با «ضرب و شتم» از بند زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند٬ اعتصاب غذا کردند.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش تحقیق خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل گفته است: گزارش ها در خصوص زندان شهر ری و هدف قرار دادن عمدی گلرخ و آتنا و بدرفتاری با آنها ما را به شدت نگران کرده است. اصلا آنها نمی بایست زندانی می شدند و به نظر می رسد به عمد رفتاری خشن، تحقیر آمیز و غیرانسانی با آنها دارند. چرا که آنها حتی در زندان به دفاع از حقوق بشر ادامه می دهند.

خطر ایست قلبی گلرخ ایرایی را تهدید می کند

پس از ۳۵ روز اعتصاب غذا، خطر ایست قلبی گلرخ ایرایی را تهدید می کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهداری زندان قرچک درباره وضعیت این زندانی سیاسی هشدار داده با این حال مسئولین از رسیدگی به درخواست وی خودداری می کنند.

گلرخ ایرایی اعلام کرده که تا زمان انتقال به زندان اوین به اعتصاب خود ادامه می دهد.

صدای زندانی سیاسی شجاع آتنا دائمی از زندان

در پی درخواست جمعی از مدافعان حقوق بشر، آتنا دائمی پس از ۱۳ روز به اعتصاب خود که از ۶ روز پیش به اعتصاب خشک تبدیل شده بود پایان داد، با این حال گلرخ ایرایی اعلام کرده است که به اعتصاب خشک (خودداری از نوشیدن مایعات) خود پایان می دهد اما همچنان به نشانه اعتراض به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

صدای آتنا دائمی در پایان اعتصاب

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=AW66j9GXEEo