خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال جان بولتون یک واقع گرا درباره ایران است

جان بولتون
نویسنده: استرون استیونسون
تاریخ : ۲۷ مارس ۲۰۱۸

از زمانی که کاخ سفید اعلام کرد که جان بولتون از ژنرال مک ماستر پست مشاور امنیت ملی آمریکا را در تاریخ 9 آوریل تحویل خواهد گرفت ، لابی طرفدار رژیم ایران فوق العاده فعال شدند.
تقریبا هر روز مقالاتی در مطبوعات وجود دارند که مدعی هستند که بولتون، سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت جورج دبلیو بوش، یک جنگ طلب افراطی است که درباره حمله به ایران تردید نخواهد کرد. جنون رسانه ای قطعا به روشن شدن منبع این ادعاهای هیستریک کمک کرده است، یعنی آخوند ها، همان عمامه به سران بیرحم حاکم که در چهار دهه گذشته مردم ایران را سرکوب کرده اند.
بولتون را یک جنگ طلب خواندن، با توجه به اینکه خاورمیانه بر اثر مخاصمات و بخصوص به خاطر سیاست مهاجم توسعه طلبانه ایران شیعه ، آسیب دیده است، یک فریب خلص می باشد. دقیقتر این است که بولتون را یک واقع گرا تلقی کنیم چون وی تشخیص داده که سیاست تعامل غرب با آخوند ها، در پیشگیری از جنگ شکست خورد و در واقع با تقویت رژیم ایران، منجر به منازعات بیشتری گردید.
مطمئنا حتی برای یک ناظر بسیار جانبدار، این روشن است که اگر در 40 سال گذشته یک دولت معمولی، مردمی و دموکراتیک منتخب در ایران وجود می داشت، نه این نسل کشی فرقه ای و منکوب کننده در کشور همسایه شان عراق، هرگز اتفاق نخواهد افتاد و نه بشار اسد قادر بود بیش از یک سال پس از قیام در سوریه دوام بیاورد.
حمله احمقانه و فاجعه بار به عراق توسط بوش و نخست وزیر بریتانیا تونی بلر و به دنبال آن سیاست ساده لوحانه اوباما برای خارج ساختن تمامی نیروهای نظامی ایالات متحده، این کشور را به طور کامل برای ایران باقی گذاشت. پشتیبانی ملاها از شبه نظامیان بیرحم شیعه در عراق و کارزار نسل کشی توسط آنان علیه اهل سنت در عراق، دروازه ها را برای داعش باز کرد.
به همین ترتیب، حمایت ایران از اسد، جاپایی را برای روسها برای مداخله در سوریه فراهم کرد و این درگیری خونین به هفتمین سال خود کشیده شد که منجر به مرگ نیم میلیون نفر و بزرگترین بحران مهاجرت به اروپا از زمان جنگ جهانی دوم گردید. سیاست ضعیف اوباما در سوریه، از قبیل نادیده گرفتن حتی به مرز سرخ های اعلام شده توسط خودش در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سال 2013، به اسد کمک کرد تا در قدرت باقی مانده و همچنین به داعش کمک کرد تا با تمام عواقب مرگبارش قوی تر بشود.
پس از توافق هسته ای با ایران و لغو تحریم ها که 150 میلیارد دلار از دارایی های منجمد را آزاد کرد، به جای سرمایه گذاری برای مردم خویش، رژیم تحت حاکمیت ملایان این پول را جهت دو برابر خرج کردن برای صدور تروریسم از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس کرد که هر دو در لیست سازمانهای تروریستی در غرب هستند و تقریبا در هر مخاصمه در خاورمیانه شرکت داشته اند. علاوه بر اسد در سوریه و شبه نظامیان بیرحم شیعه در عراق، ایران به شورشیان حوثی در یمن و به حزب الله لبنان کمک مالی و تدارکاتی می رسانده است.
بولتون ”جمهوری اسلامی” ایران را به عنوان منبع تروریسم در خاورمیانه و سراسر جهان تشخیص داده است. به همین دلیل است که او اراده کرده تا نظرات خود را جسورانه بیان کرده و حمایت علنی خویش را از جنبش اصلی اپوزیسیون- سازمان مجاهدین خلق ایران نشان دهد.
سفیر بولتون در گردهم آیی های عظیم مجاهدین در پاریس که همواره صد هزار ایرانی را به خود جلب می کند سخنرانی کرده است. او از تغییر رژیم در تهران به عنوان تنها راه برای بازگرداندن صلح و عدالت اجتماعی به 80 میلیون شهروند ایرانی و پایان دادن به مخاصمات در خاورمیانه حمایت کرده است . او معتقد است که سال های مماشات تحت اوباما نه تنها از درگیری در منطقه جلوگیری نکرد، بلکه باعث تشویق آن گردید.
ایران سرکوبگرانه ترین کشور در خاورمیانه است. این رژیم بیش از هر کشور دیگر در دنیا نسبت به جمعیتش اعدام میکند. نود درصد اعدام ها در سراسر خاورمیانه در ایران و اغلب در ملاء عام صورت می گیرد. رژیم به شدت رسانه ها و آموزش و پرورش را کنترل می کند که ایران را تبدیل به یک جامعه زن ستیز و مرد سالارانه با نیروهای بسیجی زیاد که به عنوان ابزاری برای تحمیل عقاید و کنترل بیشتر عمل میکنند کرده است. نیروهای نظامی ایران اکنون 523000 نفر را شامل می شوند، از جمله 125000 پاسدار – گشتاپوی رژیم- که فرماندهان سخت سر آن مستقیما به علی خامنه ای – ولی فقیه مستبد و نه به دولت مدنی پاسخ می دهند.
قیام های اخیر در بیش از 140 شهر در سراسر ایران نشان می دهد که مردم از دست این دیکتاتوری مذهبی کاملا صبرشان لبریز شده است. مردم خواهان آزادی، عدالت، دموکراسی و حاکمیت قانون هستند، اما سپاه پاسداران و مزدورانش با اعتراضات آنان با سرکوب وحشیانه معمول خود برخورد کرده اند. حدود 8000 معترض عمدتا جوان، که بسیاری از آنها زنان هستند، دستگیر شده اند. حداقل 14 نفر زیر شکنجه کشته شده اند. این ها جنایات بی رحمانه ای است که اروپا انتخاب کرده تا نادیده بگیرد.
پشتیبانی دولت امریکا از قیام سراسری ژانویه در ایران توسط میلیون ها ایرانی که احساس میکنند که از این بعد در درخواستشان برای تغییر، تنها نیستند، به گرمی مورد استقبال قرار گرفت. آنها می دانند که اکنون حمایت امریکا را دارند.
وقت آن رسیده است که دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز همین کار را انجام دهند. منت چاپلوسانه آخوند ها را کشیدن یک فضاحت بوده است. آنها ( اروپاییان) تصمیم گرفته اند تا تجارت و تجارت را مقدم بر حقوق بشر قرار دهند. هر گونه گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با ایران باید به پیشرفت واضح در زمینه حقوق بشر، حقوق زنان و توقف اعدام ها مشروط باشد. حقوق بشر و حقوق زنان در ایران نباید به بهانه ملاحظات سیاسی، تجارت یا توافق هسته ای به معامله گذاشته شده یا به حاشیه رانده شود.
وینستون چرچیل یک بار گفت: به شما انتخاب بین جنگ و ننگ داده شد. شما ننگ را انتخاب کردید و جنگ را خواهید داشت. جملات او یک طنین غمناکی درخاورمیانه است که ناتوانی غرب، رژیم را تشویق کرد تا انقلاب جهادی خود را به عراق، سوریه، یمن و لبنان گسترش بدهد که در تلاش برای اعمال هژمونی رژیم ایران و ایجاد یک خلافت شیعه اسلامی، منجر به کشته شدن صد ها هزار نفر و میلیون ها آواره گردید.
بولتون طی دو دهه گذشته مدافع یک سیاست قاطع در قبال تهران بوده است. او همیشه علیه یک رویکرد نویل چمبرلین گونه بود و اکنون باید در تلاشهایش برای اتخاذ یک سیاست قاطع با ایران برای جلوگیری از جنگ و خونریزی بیشتر در منطقه حمایت شود. سیاست چمبرلین هیتلر را تشویق به رفتن به جنگ کرد. سیاست ایران اوباما رژیم را تشویق کرد تا تروریسم و مداخلات خود را به منطقه صادر کند. تنها یک راه برای متوقف کردن جنگ ها و درگیری های کنونی در منطقه وجود دارد: اتخاذ یک خط مشی قاطع با رژیم ایران و حمایت از قیام مردم برای تغییر دموکراتیک در ایران.

استرون استیونسون، هماهنگ کننده کمپین برای تغییر ایران، نماینده پارلمان اروپا از اسکاتلند (1999-2014)، رئیس هیئت روابط با عراق در پارلمان اروپا (2009-14) و رئیس گروه دوستان ایران آزاد (2004 -14) بود. وی یک سخنران بین المللی در امور خاورمیانه است و همچنین پرزیدنت جمعیت اروپایی برای آزادی عراق می باشد.

https://www.upi.com/…/John-Bolton-is-a-real…/3231522156093