شیرین عبادی ضد نایاک ضد اصلاحات و خواهان تغییر رژیم

شیرین عبادیشیرین عبادی در مصاحبه با بلومبرگ: مردم ایران تغییر رژیم می‌خواهند؛ این رژیم اصلاح‌ناپذیر است

 بخش‌هایی از مصاحبه شیرین عبادی با “ایلای لیک” خبرنگار نشریه امریکایی بلومبرگ است. این مدافع شناخته‌شده حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۳، در این مصاحبه، آشکارا از تغییر رژیم ایران دفاع کرده است.

 اصلاحات در ایران بی‌فایده است. مردم ایران از حکومت کنونی‌شان بسیار ناراضی‌اند. آنها به نقطه‌ای رسیده‌اند که فهمیده‌اند این سیستم غیر قابل اصلاح است و باید تغییر کند.

مردم ایران یک رفراندوم تحت نظارت سازمان ملل در خصوص یک قانون اساسی سکولار و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌خواهند.

 تغییر رژیم در ایران باید در داخل ایران و توسط مردم ایران اتفاق بیفتد. اما شما می‌توانید به مردم ایران کمک کنید که به هدف‌شان برسند.

 مردم به صورت خودجوش در ۷۰ شهر به خیابان‌ها آمدند و خواهان رفراندوم شدند. من به عنوان یک مدافع حقوق بشر، وظیفه دارم تا به مردم‌مان کمک کنم تا به این اهداف برسند.

 غرب باید تحریم‌هایی را برای تضعیف رژیم اعمال کند به شیوه‌ای که به مردم ایران آسیب نرساند. برای مثال، امریکا و کشورهای اروپایی باید صداوسیمای جمهوری اسلامی را که ابزار پروپاگاندای حکومت است تحریم

کنند.

 هیچ شرکت ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای نباید اجازه پخش پروپاگاندای جمهوری اسلامی را به صداوسیما بدهد.

 رژیم، انواع سازمان‌ها و گروه‌های غیردولتی ساختگی را که در ظاهر مستقل به نظر می‌رسند در خارج از کشور ایجاد کرده که درحقیقت، آنها برای حکومت کار می‌کنند.

 از اینکه در سال ۲۰۱۱ در نشست “نایاک” شرکت کردم پشیمانم. وقتی عملکرد نایاک را بررسی می‌کنم می‌بینم که آنها به آنچه حکومت ایران می‌گوید نزدیکترند تا آنچه مردم ایران می‌خواهند.

من از یک سازمان ایرانی-امریکایی جدید که حامی جنبش آزادی‌ ایران باشد، حمایت خواهم کرد. این سازمان باید مستقل از حکومت‌های ایران و امریکا باشد.