دیلی ستار: ارتش آمریکا در انتظار دستور ترامپ برای حمله به سوریه

ارتش آمریکا
بر اساس گزارش ها، نیروهای نظامی ایالات متحده آماده حمله هستند و تنها منتظرند که دستور حمله به سوریه را از دونالد ترامپ بگیرند

شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا بر فراز شهر «التنف» در مرز سوریه و عراق به پرواز درآمدند.

روزنامه فیگارو اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی در حالت آماده‌باش قرار دارند و منتظر دستور حمله به اهدافی در سوریه هستند.

بی بی سی: نخست وزیر با همتایان آمریکایی و فرانسوی خود موافقت کرده است که جامعه بین المللی باید به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه پاسخ دهد.
نیویورک‌تایمز خبر داد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ به دنبال حملاتی شدیدتر از سال گذشته به سوریه است.
این منبع به نقل از یک مقام سابق نوشت: آنچه احتمالا آمریکا به دنبالش هست این است که چه چیزی را می‌توان هدف قرار داد که این فرد (بشار اسد) را تضعیف کند.
یک مقام روس دقایقی پیش نسبت به پیامدهای بی ثبات شدن سوریه هشدار داد.
از سوی دیگر وزیر دفاع اسرائیل نیز هشدار داده که در صورتی که حکومت ایران بخواهد به حملات علیه سوریه پاسخ دهد، تل‌آویو نیز رژیم دمشق را ساقط کرده و بشار اسد را ترور خواهد کرد.

دِ ویک چاپ انگلیس: روسیه هشدار داده است که آمریکا باید از اقدامات نظامی در سوریه در پاسخ به حمله احتمالی سلاح شیمیایی اجتناب کند.
فرستاده روسیه به سازمان ملل متحد، واسیلی نبونیا، گفت که ایالات متحده مسئول هر “ماجراجویی نظامی غیرقانونی” خواهد بود، و افزود: “من بار دیگر از شما خواسته است که از برنامه هایی که در حال حاضر در حال توسعه است، خودداری کنید. “