جزییات جدیدی از سوزاندن۴۰نفر در آتش سوزی توسط سپاه پاسداران در قهوه‌خانه جاده چالوس

روز ۲۵ فروردین در قهوه خانه ای در شهر چالوس (واقع در بلوار نماز اولی خیابان موسوم به شیخ فضل اله) یک آتش سوزی عمدی توسط سپاه رخ داد. در این سانحه ۴۰ نفر آتش گرفته و مجروح شدند. مجروحین را به بیمارستان سوانح شهر ساری منتقل کردند.

این آتش سوزی عمدی بود زیرا با کشیدن کرکره قهوه خانه و ریختن بنزین در آنجا انجام گرفت و اینطور شایع کردند که این کار توسط پسر یکی از نفراتی که در قهوه خانه بوده صورت گرفته است. در صورتی که این کار توسط مزدوران سپاه صورت گرفت.

علت این حادثه مقابل قرار گرفتن قهوه‌خانه مزبور با ساختمان مهدیه متعلق به سپاه بوده است. این ساختمان مهدیه قبلا ورزشگاه بود ولی سپاه آن را مصادره کرده و جشنواره های خودش را در آن برگزار میکند.

شب حادثه آنها برنامه داشتند ولی از مردم کسی به آنجا مراجعه نمیکرد و مشتری این قهوه خانه بسیار زیاد بود. به همین خاطر مزدوران داخل قهوه‌خانه بنزین ریخته آتش زده و کرکره را پایین کشیده و آنجا را آتش زدند.

بیشتر بخوانیم:

بنا به گزارشات حوالی نیمه شب ۲۴فروردین ۹۷ درگیری و آتش‌سوزی در یک قهوه خانه‌ای در جاده چالوس قهوه خانه را کاملا نابود کرد. این آتش سوزی که گویا عمدی بوده است ۱۵ نفر مصدوم و مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شده اند.

بنا به گفته سخنگوی آتش نشانی در این حادثه ۱۲ نفر دچار سوختگی شده و ۳ نفر نیز دچار تروما می‌شوند.

علت آتش سوزی این محل به گفته مقامات!‌ در پی یک نزاع و درگیری در این قهوه خانه رخ داده است.

مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ۶ نفر از مصدومانی که دچار سوختگی شدیدی شده بودند جهت ادامه درمان به بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی زارع ساری منتقل شدند.

پلیس گفته است عامل آتش سوزی را دستگیر کرده و هنوز از انگیزه فرد اطلاعی در دست نیست.

یادآوری میشود:‌ طی دو آتش سوزی که در شهرهای خوزستان رخ داد که در اوج تظاهرات مردم عرب اهوازی بود. این آتش سوزیها یکی در بازار ایذه و دیگری در قهوه خانه ای در بازار کیان اهواز بود.

آتش سوزی قهوه خانه کیان اهواز را عمدی قلمداد کردند و جوانی ۱۷ساله را جلوی دوربین آوردند که اعتراف به گناه کند اما کسی باور نکرد و همه گفتند این قبیل اقدامات تنها بر عهده بسیج است و وزارت اطلاعات.