متن فارسی سخنان ترامپ در خصوص خروج از برجام

ترامپ

اظهارات پرزیدنت ترامپ در خصوص خروج ایالات متحده از برجام (گزیده ها) | سفارت مجازی ایالات متحده در ایران”

۸ مه ۲۰۱۸

امروز من اعلام می کنم که ایالات متحده از توافق هسته ای ایران خارج می شود.

تا لحظاتی دیگر من دستور ریاست جمهوری ای را برای شروع بازگرداندن تحریم های هسته ای علیه رژیم ایران امضا خواهم کرد. ما بالاترین سطح تحریم های اقتصادی را برقرار خواهیم کرد.
هر کشوری که به ایران و تلاشش برای دستیابی به سلاح هسته ای کمک کند نیز می تواند شدیدا توسط ایالات متحده تحریم شود.
آمریکا گروگان باجگیری هسته ای نمی شود. ما اجازه نمی دهیم شهرهای امریکایی تهدید به نابودی شوند و ما اجازه ن می دهیم رژیمی که شعار «مرگ بر آمریکا» سر می دهد به کشنده ترین تسلیحات روی زمین دست یابد.

اقدام امروز پیامی حیاتی می فرستد. ایالات متحده دیگر تهدیدات توخالی نمی کند. وقتی من قولهایی می دهم، به آنها عمل می کنم.

درواقع در همین لحظه وزیر خارجه پمپئو در راه کره شمالیست برای آمادگی برای دیدار پیش روی من با کیم جانگ اون.

برنامه ها ریخته می شوند، روابط درست می شوند، امیدوارم که قراردادی محقق شود و با کمک چین، کره جنوبی و ژاپن آینده ای از شکوفایی و امنیت برای همه می تواند به دست بیاید.

درحالی که ما از قرارداد ایران خارج می شویم، با همپیمانانمان کار خواهیم کرد تا راه حلی واقعی، جامع و درازمدت برای تهدید اتمی ایران پیدا کنیم. این دربرگیرنده تلاشهایی برای از بین بردن تهدید برنامه موشک بالستیک ایران، توقف فعالیتهای تروریستی اش در سراسر جهان، و مسدود کردن فعالیتهای شومش در سراسر خاور میانه، خواهد بود.

در این میان اعمال تحریمهایی قدرتمند آغاز خواهد شد، اگر رژیم به خواسته های اتمی اش ادامه دهد، مشکلاتی بزرگتر از آنچه که هرگز داشته است، خواهد داشت.

در نهایت می خواهم به مردم ایران که مدتی طولانی است در رنجند پیامی بدهم. مردم آمریکا در کنار شما ایستاده است.  اکنون تقریبا چهل سال است که این دیکتاتوری قدرت را قبضه کرده و ملتی پرافتخار را به گروگان گرفته است. متاسفانه بیشتر جمعیت ٨۰ میلیونی ایران، ایرانی را که در صلح با همسایگانش شکوفا بود و تحسین جهان را بر می انگیخت، هرگز ندیده اند.

آینده ایران به مردمش تعلق دارد، آنها میراث داران حقیقی فرهنگی غنی و سرزمینی باستانی اند، و آنها شایسته کشوری هستند که حق آرزوهای آنها را ادا کند، به تاریخشان احترام بگذارد، و خداوند را بزرگ دارد.

طبیعتا رهبران ایران خواهند گفت که برای قراردادی جدید مذاکره نخواهند کرد. آنها خودداری می کنند، و اشکالی ندارد. اگر منهم در موقعیت آنها بودم احتمالا همین را می گفتم.

اما واقعیت این است که آنها عقد قرارداد جدید و درازمدتی را، که به همه ایران و مردم ایران سود برساند، خواهند خواست. وقتی که بخواهند، من آماده، مایل و قادرم.

چیزهای خوبی می توانند برای ایران اتفاق بیافتند، و برای صلح و ثباتی که همه ما در خاور میانه می خواهیم. رنج، مرگ و خرابی به اندازه کافی بوده است. بگذارید اکنون به پایان برسد.

ممنونم، خدا نگهدارتان، ممنونم.