امارات نام ۹ فرد و نهاد ایرانی مرتبط با سپاه قدس را در فهرست تروریسم درج کرد، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از تلاش‌های امارات متحده عربی قدردانی کرد

هیات دولت امارات متحده عربی روز پنج‌شنبه ۱۰ می ۲۰۱۸ نام ۹ فرد و نهاد ایرانی را به دلیل ارتباط با سپاه قدس در فهرست تروریسم، شامل تروریست‌ها و نهادهای حامی تروریسم درج کرد.

به گزارش خبرگزاری وام، خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، هیات دولت این کشور در راستای تلاش امارات برای ناکام کردن شبکه‌های تامین مالی تروریسم و فعالیت‌های مرتبط با آن، نام ۹ فرد و نهاد ایرانی مرتبط با سپاه قدس ایران را در فهرست تروریسم درج کرد.

این افراد و نهادها از طریق پنهان نگاه داشتن اهداف خود از دستیابی به این اموال، اقدام به خرید و ارسال میلیون‌ها دلار به سپاه قدس ایران و نمایندگانش برای تامین مالی اقداماتی که با هدف بی‌ثبات کردن منطقه در جریان است، کرده‌اند.

درج نام این افراد و نهادها در فهرست تروریسم امارات نتیجه همکاری تنگاتنگ امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکاست.

براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا نام مسعود نیکبخت، سعید نجف پور، محمد حسن خدایی، محمدرضا خدمتی ولدزاقرد، مقداد امینی، فواد صالحی و نهادهای جهان ارَس کیش، صرافی راشد و تعاونی محمدرضا خدمتی در لیست تحریم‌ها اعلام شده‌اند.

استیون تی. منوچن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از تلاش‌های امارات متحده عربی و همکاری تنگاتنگ این کشور در این زمینه تقدیر کرده و بر ضرورت این موضوع که جهان باید مراقب و متوجه تلاش‌های ایران برای سوءاستفاده از موسسات مالی دیگر کشورها برای نقل و انتقال ارز و تامین مالی نهادهای تروریستی فعال در سپاه پاسداران باشد، تاکید کرد.

او گفت: «رژیم ایران و بانک مرکزی آن با مخفی کردن هدفی که برای آن دلارهای آمریکایی را کسب کرده بوده است، از دسترسی به موسسات [بانکی] در امارات متحده عربی سوءاستفاده کرده است؛ برای کسب دلار آمریکا برای تامین مالی فعالیت‌های مخرب نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله تامین مالی گروه‌های نیابتی منطقه ایش. همانطور که من درپی اعلام روز سه شنبه پرزیدنت گفتم، ما به قطع مسیرهای درآمدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هر منبع و هر مقصدی که باشند، مصمم هستیم. امروز ما افراد ایرانی و شرکت‌های صوری را هدف قرار می‌دهیم که در شبکه بزرگ تبدیل ارز، میلیون‌ها دلار را کسب کرده و به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل کرده است. وزارت خزانه‌داری از امارات متحده عربی برای همکاری نزدیکش در این مورد تشکر می‌کند. کشورها در سراسر دنیا باید علیه تلاش‌های ایران برای سوءاستفاده از موسسات مالیشان برای تبدیل و ارز و تامین مالی فعالین نابکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بزرگترین کشور حامی تروریسم در دنیا، هوشیار باشند.»