بحرین: در کنار آمریکا برای مقابله با تهدیدهای ایران می‌ایستیم

بحرین دوشنبه 21 مه، بر حمایت کامل خود را از استراتژی جدید اعلام شده آمریکا برای تعامل با ایران اعلام کرد، تاکید کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه که در این رابطه منتشر شده، آمده است: «پادشاهی بحرین حمایت کامل خود را از استراتژی آمریکا در قبال ایران که آن را آقای مایک پومپئو وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد، ابراز می‌دارد؛ این استراتژی نشان دهنده اصرار در مقابله با خطر سیاست‌های ایران است؛ سیاست‌هایی که امنیت و ثبات منطقه را به هم می‌زند. استراتژی آمریکا همچنین در صدد رفع نواقص موجود در توافق هسته‌ای ایران و مقابله با خطر برنامه موشک‌های بالستیک این کشور است».

بیانیه وزارت امور خارجه بحرین، از «تلاش‌های پی‌گیر آمریکا در مسیر استحکام امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های بی وقفه‌اش برای جلوگیری از انتشار آشوب و بتنش و حل بحران‌ها در منطقه است، تمجید کرد».

این بیانیه ادامه داده است: «پادشاهی بحرین خود را در موضعی واحد با ایالات متحده آمریکا در مقابله با خطر ایران و مقابله با تلاش‌هایش برای صادر کردن خشونت و تروریسم می‌بیند».

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا بر ضرورت همکاری ایران با تمام تلاش‌ها در مسیر برقرار صلح، حل و فصل بحران‌ها در منطقه و خالی کردن آن از اسلحه اتمی و تمام اسلحه کشتار جمعی، توقف فوری پشتیبانی از شبه‌نظامیان تروریسم، پایبندی به قوانین و عرف‌های بین‌الملل و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، تاکید کرد.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه 21 مه، استراتژای جدید این کشور را در تعامل با ایران اعلام کرد که شامل فشار بر تهران از 7 محور است به گونه‌ای که 12 درخواست به ایران ارائه شده که در صورت اجرایی کردن آن‌ها، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو می‌شود.

این نخستین سخنرانی پومپو درباره سیاست خارجی آمریکا از زمانی است که به وزارت امور خارجه این کشور را در دست گرفت.

این سخنرانی حدود دو هفته پس از آن ایراد می‌شود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، خروج کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه این کشور را اعلام کرد.