حملات هوایی اسراییل به چند پایگاه سپاه قدس در دمشق و دیرالزور سوریه

 از روز جمعه تا کنون اسراییل سه بار به پایگاه سپاه در نقاط مختلف سوریه حمله کرده.

منابع خبری از چند حمله هوایی به پایگاه‎‌های نیروهای نظامی وفادار به بشار اسد و نیروهای قدس سپاه پاسداران در سوریه اطراف پایتخت و همچنین مرز سوریه و عراق خبر داده‌اند.

تصویری که اسکای نیوز از انفجارهای دمشق منتشر کرده است

به گزارش اسکای نیوز عربی شب گذشته چند انفجار مهیب در ستاد فرماندهی جنگال (جنگ الکترونیک) در جنوب دمشق حوالی فرودگاه رخ داد که تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

منابع آگاه گفته‎اند انفجارها در سربازخانه‎های ستاد جنگ الکترونیک و دانشکده امنیت ملی که شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی ایران در آنجا مستقر هستند رخ داد.

منابع خبری اسراییلی این انفجارها را تایید کرده‌اند اما مقام‎های سوری هنوز هیچ واکنشی به این انفجارها نشان نداده‌اند. از تعداد تلفات احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است.

همچنین گزارش‎ها حاکی از آن است که جنگنده‎های اسراییل چند پایگاه سپاه در مناطق مختلف سوریه از جمله در ابوکمال، البولیل و موحسن در نزدیکی مرز عراق در داخل خاک سوریه و همچنین دیرالزور را هدف قرار داده‌اند.

آخرین بار جمعه، ۲۸ اردیبهشت، پدافند سپاه و زاغه مهمات پایگاه هوایی حماه در غرب سوریه شمال شهر حُمص هدف موشک‏‌های اسراییل قرار گرفت.

با احتساب این دو عملیات اخیر در جنوب دمشق و دیرالزور تعداد حملات اسراییل علیه پایگاه سپاه از ۲۰ فروردین تا کنون به ۹ حمله رسید.

همزمان با این حملات موضوع خروج نیروهای خارجی از سوریه از جمله از سوی روسیه مطرح شده است اما بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه رژیم با بیان اینکه کسی نمی‎تواند ایران را مجبور به کاری کند گفته جمهوری اسلامی تا زمانی که تروریسم باشد و دولت دمشق بخواهد در سوریه حضور خواهد داشت.

دو روز پیش الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین گفت همه نیروهای خارجی از جمله آمریکا، ترکیه، حزب‌الله لبنان و ایران باید از سوریه خارج شوند.