پومپئو: آمریکا در تلاش برای توافقی است که تهدیدهای ایران را متوقف کند

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه 23 مه گفت که واشینگتن در تلاش است با بیشترین شمار ممکن از متحدان همکاری کرده تا به توافقی جدید برای متوقف کردن تهدیدهای اتمی و غیر اتمی ایران دست یابد.

ایالات متحده آمریکا دوشنبه 21 مه از زبان مایک پومپئو وزیر امور خارجه‌اش، وعده داد اگر تهران سلسله‌ای از درخواست‌ها را اجرا نکند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد شد که «شدیدترین در تاریخ» خواهد بود.

به گفته مقام‌های آمریکایی این تحریم‌ها بدین منظور اجرا خواهد شد تا توافقی جدید با ایران بر سر برنامه هسته‌اش به دست آید و جایگزین توافقی شود که در سال 2015 امضا شد؛ توافقی که آمریکا اخیرا از آن خارج شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پومپئو که در جلسه افتتاحیه کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا سخن می‌گفت درباره کره شمالی هم گفت که ایالات متحده، آماده است تا اگر مذاکرات آینده درباره برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ به مسیر اشتباه کشیده شد، مذاکرات با کره شمالی را متوقف کند.

او افزود: «توافق بد گزینه ما نیست. مردم امریکا به ما تکیه دارند و باید به روشی صحیح عمل کنیم. اگر توافق خوبی بر روی میز نباشد، با احترام کامل از مذاکرات خارج خواهیم شد».