پنجمین روز اعتصاب سراسری کامیون‌داران با حمایت رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی همراه شد

امروز ۵ خرداد ۹۷ اعتصاب سراسری کامیون‌داران در پنجمین روز خود به شهرهای دیگری گسترش یافت. این اعتصاب در قزوین، اراک، بوشهر، تهران، کرمان، زاهدان، بروجن، دیواندره، مشهد، کرمانشاه، رباط کریم، سقز، شیراز، گنبدکاووس، میاندوآب، نکا، همدان، خمین، ورزنه اصفهان و شمار زیادی از شهرهای میهن ادامه یافت.

این اعتصاب در حالی ادامه یافت که روز شنبه تنها در رباط کریم ۲۸۰ دستگاه اتوبوس به اعتصاب سراسری رانندگان پیوستند و مینی بوسهای شهرهای شیراز و یزد هم که روز قبل به رانندگان پیوسته بودند . علاوه بر این رانندگان تاکسی در چند شهر مراتب حمایت و همبستگی و اعتصاب خود را با اعتصاب سراسری کامیون‌داران اعلام کردند.

در همین رابطه رانندگان تاکسی اینترنتی اسنپ،  امروز در اعتراض به «پایین‌بودن نرخ کرایه‌ها» مقابل دفتر این شرکت وابستە بە سپاە در خیابان گاندی تهران تجمع کردند.

مأموران نیروی انتظامی برای درهم شکستن اعتصاب رانندگان در محور بندرعباس ـ سیرجان با گاز اشک‌آور و شوکر به آنها حمله کردند و چند تن را مجروح کردند.

اعتصاب سراسری کامیون‌داران که از روز اول خرداد شروع شده است روز به روز گسترش می‌یابد و شهرهای بیشتری را فرا می‌گیرد. شمار شهرهایی که طی چهار روز اول به اعتصاب پیوسته‌اند به ۱۷۷شهر در ۲۹استان رسید. روز گذشته رانندگان مینی‌بوس و تاکسیرانان در برخی شهرها از جمله در شیراز و یزد به این اعتصاب سراسری پیوستند.

خواستهای رانندگان کامیون

رانندگان و کامیون داران اعتصابی خواستار افزایش حقوق با در نظر گرفتن حق سختی کار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه، کاهش زورگیری به بهانه‌های مختلف مانند عوارض در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون وجود چارچوبهای مشخص تعیین می‌کنند، و توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان هستند.