واکنش یکی از مقامات سپاه ایران به درخواست بازگشت بهروز وثوقی

دبی.العربیه نت فارسی

بهمن کارگر رئیس «بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» در ایران، روز شنبه دوم ژوئن در نشست خبری با اصحاب رسانه در مخالفت با درخواست‌ها برای بازگشت بهروز وثوقی به این کشور، هنرمندان پیش از انقلاب را «معلوم الحال و فاسد» خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس «بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» گفت: «عده‌ای در کشور راه افتادند تا افراد معلوم الحال و فاسد را الگوی سینما قرار دهند. متاسفانه الان عده‌ای در سینما حضور دارند که به دنبال سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند و عده‌ای از مسئولان نادان، کم بصیرت و مغرض به آنها میدان می‌دهند».

او تصریح کرد: «در این میان عده‌ای درصدد هستند که مرحوم ناصر ملک‌مطیعی را به عنوان اسطوره و آقای سینمای ایران معرفی کنند در حالی که آنها دارای فسادهایی در قبل از انقلاب بودند. باید برای سینمای ایران عزاداری کرد که الگوی سینمای ما این آدم‌ها باشند و اگر اینگونه باشد چه فرقی با قبل از انقلاب دارد».

کارگر افزود: «اکنون در این میان عده‌ای به رئیس جمهور می‌گویند که بهروز وثوقی را به کشور بازگردانید، سوال ما این است که آیا این‌ها از شهدا و فرزندان شهدا خجالت نمی‌کشند که اینگونه مطالب را بیان می‌کنند! از طرفی دیگر چه کسی مانع شده است که او به کشور بازگردد. او دارای پرونده قضایی و شاکی خصوصی در کشور است».

سه روز پیش، بیش از 100 نفر از چهره‌های فرهنگی و هنری ایران طی نامه‌ای از رئیس جمهوری این کشور، درخواست بازگشت بهروز وثوقی به ایران را داشتند.

در نامه آنها آمده که چهره‌های فرهنگی ایران از روحانی درخواست لغو ممنوعیت ورود و خروج و همچنین بازگشت بهروز وثوقی بازیگر سینمای پیش از انقلاب را دارند.