پاسدار کریمی‌قدوسی: شخصیت‌های دانه درشتی از اصولگرایان در لیست دو تابعیتی ‌ها هستند که مصلحت نیست منتشرکنیم

 گزارش خانه ملت

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی و دارای گرین کارت گفت: اگر مصلحت باشد که ما اسامی دو تابعیتی‌ها را منتشر کنیم آنگاه خواهند دید چه شخصیت‌های دانه درشتی حتی از اصولگرایان هم در این لیست هستند.

جواد کریمی‌قدوسی در واکنش به سیاسی کردن گزارش کمیته تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها، گفت: برخی شبه‌هایی ایجاد کردند که چرا گزارش این کمیته در مجلس قرائت نمی‌شود، در صورتی که این گزارش به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان و در دستور صحن علنی قرار گرفته است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی و دارای گرین کارت با بیان اینکه این گزارش تا دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، افزود: براساس آیین‌نامه مجلس حتی یک کلمه از گزارش نهایی کم یا زیاد نمی‌شود و همانی که چاپ شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است برای نمایندگان قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد:البته به دلیل کمبود زمان 14 صفحه از 20 صفحه گزارش در صحن علنی مجلس خوانده می‌شود، بنده امروز به دلیل شبهات سیاسی که برای عدم قرائت این گزارش وارد کرده بودند شخصا چک کردم تاهیچ شبه‌ای وجود نداشته باشد.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: اگر مصلحت باشد که ما اسامی دو تابعیتی‌ها را منتشر کنیم آنگاه خواهند دید چه شخصیت‌های دانه درشتی حتی از اصولگرایان هم در این لیست هستند.

وی با بیان اینکه برخی هم که اسامی خود را شنیدند مانند خاوری فرار کردند یا مثل دری‌اصفهانی که محکوم شد، بیان کرد: این کمیته با تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای دریافت اسامی مکاتبه کرده است و اکنون چهار زونکن از مکاتبات ما موجود است تنها با برخی از این سازمان‌ها ما پنج بار مکاتبه کرده‌ایم تا پاسخ داده‌اند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی و دارای گرین کارت تاکید کرد: ما به آنها اعلام نکردیم که معاون وزیرتان دو تابعیتی هست یا نه بلکه پرسیدیم تا خودشان خوداظهاری کنند که آیا مدیر دوتابعیتی دارید یا خیر،در تحقیق و تفحص ذکر کردیم که ما فقط به دنبال مدیران ارشد هستیم و به هیچ عنوان به دنبال کارمندان طبقه متوسط و فرماندار نرفتیم و نخواستیم همه را دربربگیریم.