پاسدار محسن رضایی: برجام تمام شده و باید با درس آموزی از اشتباهات گذشته از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران توافق هسته‌ای غرب با کشورش را پایان یافته تلقی کرده و گفت دولت روحانی با درس‌آموزی از این موضوع نباید اشتباه چهارمی را در این زمینه مرتکب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ایران، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این کشور، روز دوشنبه ۴ ژوئن با انتشار متنی در صفحه خود در کانال اینستاگرام ضمن انتقاد از دولت حسن روحانی در رابطه با برجام نوشت: «اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه‌گانه، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند».

وی در ادامه درباره روزهای پس از برجام نوشت: «برجام تمام شده و باید از آن درس آموخت. اولین اشتباه، حضور نداشتن تیم اقتصادی در مذاکرات و وادار نکردن خزانه‌داری آمریکا در متن توافقنامه برای ابلاغ تعهدات برجام به بخش‌های اقتصادی آمریکا و اروپا بود».

رضایی دومین اشتباه درباره برجام را دنبال نکردن شروط نه گانه علی خامنئی رهبر ایران از سوی دولت و پارلمان این کشور دانسته گفت: «در واقع برجام درحالی نیمه کاره رها شد که مذاکرات باید ادامه می‌یافت تا شرایط رهبر انقلاب به عنوان متمم به برجام الحاق شود؛ حال آن که شتابزدگی آقای روحانی در اعلان جشن ملّی برجام، مذاکرات را متوقف کرد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران سومین اشتباه دولت متبوعش را گره زدن اقتصاد ایران به سرنوشت برجام دانسته توضیح داد که این رویکرد بنا به گفته او موجب شد تا کارآفرینان ایرانی بیهوده به مدت چند سال به سراب توافقنامه‌ای بین‌المللی چشم بدوزند.

رضایی همچنین افزود: «اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه گانه فوق، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید با درس آموزی از اشتباهات گذشته از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند».