تظاهرات مردم بندر ماهشهر با شعارهای خون می دهیم ولی خاک نمی دهیم

روز جمعه۱۸خرداد ۹۷ جمعی از مردم بندر ماهشهر برای چندمین بار پیاپی مصلی این شهر را به صحنه اعتراض به تجزیه شهرستانشان تبدیل کردند.

تجمع کنندگان بندر ماهشهر، روز قدس  در بندر ماهشهر را تبدیل به حرکت اعتراضی خودشان کردند.

دراین تجمع معترضین دست نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود:

خون دادیم ولی خاک ندادیم ،خون می دهیم ولی خاک نمی دهیم

تجمع کنندگان شعار میدادند:

ماهشهری باغیرت حمایت حمایت

طرح‌های جداسازی که توسط حکومت پیش برده میشود اغلب با موافقت مردم همراه نیست، مشابه طرح تجزیه بندر ماهشهر، در کازرون با حضور مردم در خیابانها و درگیر شدنشان با نیروهای حکومتی به خون کشیده شد و تعدادی از جوانان این شهر کشته و مجروح شدند. این درگیریهای خونین تا اوایل خرداد ادامه داشت و اقشار مختلف مردم ایران از آنها حمایت کردند. کار به حدی بالا گرفت که آقای پمپئو هم از مردم کازرون دفاع کرد. تظاهرات تا جایی پیش رفت که خودروهای نیروهای سرکوب از شهر بیرون رفتند.
خروج خودروهای نظامی، در فریادهای شادمانی مردم کازرون ایول و ایول شیره کازرون
بخشی از یک خبر که در روزهای قیام در سایت آژانس ایران خبر مندرج شده در زیر آمده است:

روز جمعه۷ اردیبهشت۹۷ قیام کازرون دوباره جان گرفت و هزاران تن از مردم کازرون در یک حرکت عظیم به سمت نماز جمعه حرکت کردند. آنها هفته پیش گفته بودند، اگر خیانت بشه ، بازم قیامت میشه – این طرح تصویب بشه غسل شهادت میکنیم

تظاهر کنندگان ابتدا در میدان اصلی این شهر (میدان شهدا) تجمع نموده و سپس برای اعتراض به طرح تقسیم کازرون توسط نماینده این شهر به سمت نماز جمعه راهپیمایی نمودند.

مردم بعد از رسیدن به محل نماز جمعه شروع به شعار دادن  کردند. تجمع‌کنندگان خواستار حضور استاندار کازرون جهت پاسخگویی به خواسته‌شان شدند. در جلوی صف تظاهرکنندگان پلاکاردی به چشم میخورد که روی آن نوشته است شیرن کازرون.

..