اردن: سفیری برای ایران تعیین نمی‌کنیم؛ امنیت سعودی امنیت ماست

یک مقام بلندپایه اردنی روزجمعه 15 ژوئن 2018 در مصاحبه با العربیه گفت، اردن سفیر جدیدی برای ایران تعیین نخواهد کرد.

اردن حدود یک سال و نیم پیش در اعتراض به سیاست‌های ایران در منطقه، سفیر خود را از تهران فراخوانده و در مقر وزارت خارجه در عمان مستقر کرد.

در همین حال ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در تماس با العربیه، گفت:«ما در حال حاضر تصمیمی برای تعیین سفیر در تهران نداریم».

الصفدی در پاسخ به پرسش العربیه که چرا اردن هاشمی در شرایط کنونی دست به چنین اقدامی زد، گفت:«امنیت، ثبات و استقرار پادشاهی سعودی، برابر است با امنیت، استقرار وثبات کشور پادشاهی اردن هاشمی است».

وزیر خارجه اردن گفت کشور پادشاهی سعودی عمق استراتژیک اردن است کما اینکه اردن نیز عمق استراتژیک سعودی است این دو کشور در کنار هم در برابر هر خطری که امنیت و استقرارشان را تهدید کند، خواهند ایستاد.

وزیر خارجه اردن گفت: «موضع اردن در قبال داخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی بویژه پادشاهی سعودی بسیار واضح است اردن با دخالت‌های تهران در امور کشورهای عربی مخالف است».

وزیر خارجه اردن در باره امنیت کشورهای عربی منطقه بویژه پادشاهی سعودی و کشورهای همکاری خلیج گفت:«امنیت سعودی امنیت ماست و بر حفظ عمق استراتژیک عربی و خلیجی مان تاکید می‌کنیم».

الصفدر گفت:«سفیر اردن در تهران حدود یکسال و نیم در اعتراض به سیاست‌های ایران به عمان فرا خوانده شد و دیگر سفیری به تهران نخواهیم فرستاد چون سیاست‌های ایران باعث بی ثباتی منطقه می‌شود».

وی افزود:«سیاست‌های ایران و دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای عربی با ارزش‌های انسانی و حسن همجواری مغایرت دارد».