قیمت دلار در بازار آزاد تهران به 8000 تومان رسید

دلار

گزارش‌های رسیده از بازار آزاد تهران حکایت از آن دارد که قیمت هر دلار به 8هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قمیت یورو در بازار آزاد تهران به 9250 تومان رسید.

روند صعودی قیمت دلار در ایران باعث شده که انبارداران از فروش جنس به مغازه‌ها خودداری کنند زیرا برای تعیین قیمت کالا، به ثباتی در قیمت ارز نیاز دارند.

هفته گذشته خبرگزاری ایسنا گزارش داده بود که برخی از دلالان برای خود سیاست دیگری اعلام کرده و قیمت را پایین‌تر از سایرین می‌گویند اما در مرحله عمل، مبلغی را هم به عنوان کارمزد طلب می‌کنند که این رقم از حدود 20 هزار تومان به بالا تعریف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا نوشته بود این افراد حتی برای چانه‌زنی‌های بعدی به راحتی شماره تلفن همراه خود را هم در اختیار مشتری قرار داده و گاهی اعلام می‌کنند که حتی حاضرند با پیک موتوری دلار را به آدرس فرد ارسال و وجه مربوط به آن را همان جا دریافت کنند.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته، ده‌ها تن از دلالان ارز دستگیر و شماری از صرافی‌های غیر مجاز، پلمپ شده‌اند.

در هفته‌های اخیر، نرخ دلار در بازار آزاد ایران، از ثبات نسبی برخوردار بود و برای مدتی در حدود 6هزار تومان ایستاد.

دولت ایران برای جلوگیری از نواسان بازار ارز، دلار را تک نرخی و در 4200تومان اعلام کرد.بنا بر اعلام دولت، عرضه دلار بالاتر از این قیمت «قاچاق»به حساب می‌آید.اما بالا بودن تقاضای دلار نسبت به عرضه باعث شده که دولت نتواند مانع عرضه دلار در بازار آزاد شود.