نماینده زاهدان: شرایط مردم سیستان و بلوچستان مشابه وضع زندگی مردم آفریقاست!

سیستان و بلوچستان

علیم یارمحمدی اظهار داشت: شرایط مردم استان سیستان و بلوچستان به شدت بحرانی است. حدود ۷۵ درصد آنها زیر خط فقر امنیت غذایی و درواقع مشابه وضع زندگی مردم در آفریقا هستند.

به گزارش «محبت نیوز» پس از سپری شدن چهل سال از عمر نظام اسلامی در ایران حالا نماینده مردم زاهدان می گوید شرایط مردم در این استان به شدت بحرانی است، این مردم به سختی دست نیاز دراز می‌کنند اما وضع طوری شده که هر روز تعداد زیادی به دفتر وی مراجعه می‌کنند و اعلام نیاز می‌کنند.

یارمحمدی همچنین تصریح کرد:
“بیش از ۹۵ درصد مردم این استان به غذا و امکانات تغذیه‌ای مناسب دسترسی ندارند. اینها موضوعاتی است که بارها آن را رسانه‌ای کرده‌ایم. نتیجه تحقیقات هم وجود دارد و کسی نمی‌تواند آن را تکذیب کند”.

او درباره اظهارات مرعشی معاون استاندار سیستان بلوچستان مبنی بر عدم وجود گورخوابی در این استان گفت:
“موافقم که گورخوابی نداریم. شاید بهتر باشد از کلمه کارتن‌خواب استفاده کرد؛ چیزی که به وفور زیاد است و در پارک‌ها و حتی کنار خیابان به راحتی دیده می‌شود. در بهترین نقطه شهر یعنی خیابان آزادی هم کارتن‌خواب و معتاد داریم.
بحران به قدری زیاد است که نهادهای حمایتی از پس مشکلات مردم این منطقه برنمی‌آیند. جمعیت جوان اینجا بیش از استان‌های دیگر است. شرایط اشتغال بسیار بد است؛ نه صنعت وجود دارد نه کشاورزی.
از معادن رنگینی که در این استان وجود دارد هم بهره‌بردای مناسب نمی‌شود و زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. دولت هم با توجه به شرایط اقتصادی که در آن قرار گرفته کار بیشتری نمی‌تواند انجام دهد.”