مشاور امنیت ملی آمریکا: تا زمانی که ایران منطقه را تهدید کند در سوریه خواهیم ماند

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه یکشنبه 15 ژوئیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ABC گفت تا زمانی که نظام ایران منطقه را تهدید کند، نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

بولتون در این مصاحبه با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده درباره دادن امتیاز از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به روسیه در جریان دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور گفت: «این سیاست آمریکا نیست و من فکر می‌کنم افراد بسیاری ممکن است نگرانی‌هایی در مورد بسیاری از موضوعات طرح کنند و ما می‌توانیم اینجا بنشینیم و به کل آن‌ها بپردازیم ولی فکر می‌کنم رئیس‌جمهور وارد این ملاقات می‌شود تا منافع امنیت ملی آمریکا را تعیین کند و این کاری است که به‌خاطر آن انتخاب شده است».

قرار است نخستین دیدار دو جانبه رسمی میان ترامپ و پوتین دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شود.

درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه هم مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت: «موضوع سوریه مورد بحث در مذاکرات میان ترامپ و پوتین خواهد بود. فکر می‌کنم رئیس‌جمهوری روشن کرده است ما تا زمانی که قلمرو خلافت داعش در آن‌جا از بین برود و تا زمانی که تهدید نظام ایران در سراسر خاورمیانه ادامه داشته باشد در آنجا خواهیم ماند».

این در حالی است که نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابسته تهران که در جنگ علیه مخالفان نظام بشار اسد مشارکت کردند، همچنان در سوریه حضور دارند.