سازمان ملل : 400 میلیارد دلار، خسارت جنگ داخلی در سوریه

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه 8 اوت با انتشار گزارشی خسارت‎های مادی جنگ 7 ساله در سوریه را بالغ بر 400 میلیارد دلار برآورد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیای سازمان ملل متحد (اسکوا) در گزارش پایانی نشست اخیر خود در بیروت که با مشارکت بیش از 50 تن از کارشناسان سوری و بین المللی برگزار شد، اعلام کرد میزان خسارت بیش از هفت سال جنگ در سوریه حدود 400 میلیارد دلار شده است.

این گزارش حجم ویرانی و خسارت‌های مادی ناشی از جنگ در سوریه را بدون در نظر گرفتن میزان خسارت های جانی و تعداد آوارگانی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند، بیش از 388 میلیارد دلار برآورد کرده است.

جنگ داخلی سوریه بیش از نیمی از ساکنان این کشور را آواره کرده است. بسیاری از این آوارگان سوری به کشورهای دیگر پناه برده و یا مهاجرت کردند اما بخشی دیگر به طور مستمر از منطقه‎ای به منطقه دیگر برای یافتن مکانی امن در داخل مرزهای سوریه جابه جا شده‌اند.

در این جنگ داخلی که با دخالت دیگر کشورهای منطقه و جهان تا کنون 7 سال به انجامیده است بیش از 350 هزار نفر کشته و بیش از دو ملیون نفر زخمی و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیای سازمان ملل متحد (اسکوا) در گزارش خود توضیح داد که در ماه سپتامبر آینده گزارشی مفصل درباره اوضاع در سوریه منتشر خواهد کرد.