آقا غلط کرد. :حسن حبیبی

حسن حبیبی
دوران دانشجویی همکلاسی داشتم افغانستانی.درسها را با هم مرور میکردیم.یکشب که با یک معادله ریاضی کلنجار می رفتیم، رفتم چایی درست کنم که یکدفعه فریاد زد “توغلط کردی “. مانده بودم هاج وواج که این چه مرگش شد . یکدفعه زد زیر خنده و گفت ” آها ببخش. به گویش افغانی گفتم.منظورم این است که اشتباه کردی”.
حال حکایت آقاست.رفته بالای منبر و سه تا ” جمله کوتاه” گفته که هرسه ماهیتا ” غلط کردم” است .
اول اینکه “جنگی در کار نیست “. این یعنی یک توپوزی و شکر خورانی به همه قلم به مزدان و مزدوران رنگارنگش از بهنودها و نوریزاده هاو نایاک گرفته تا فرخ نگهدارها و سایر جنایتکاران از این قبیل ، که سالهاست مردم را از جنگ میترسانند و یقه مقاومت را چسبیده اند که دنبال حمله خارجی است.
دوم اینکه ” مذاکره ای در کار نیست ” که معنایش رک وپوست کنده ،بن بست سیاسی، و بزیر کشیده شدن و له شدن در زیر گامهای خشمگین مردم به جان آمده است.
سوم اینکه” اشتباه کرده ” که مذاکره کرده، که خود به معنای پایان هارت و پورت از جنس ” مقام معظمی” برای چماق بدستان و آدمکشانی است که در کف خیابانها رها کرده است.
البته دفتر ش هم آمد ماله کشی کند و اطلاعیه داده که آقا نگفته ” اشتباه” کرده که فلان و منظورش بهمان بوده.
ولی عاقلان دانند که دفتر آقا بر خلاف آن دوست افغانستانی من منظورش این است که آقا سه سه بار که میشود نه بار، شکر خورده که این حرفها را زده. شما هم جدی نگیرید.
حسن حبیبی ۱۷ اوت ۲۰۱۸