سپاه برای نمایش بازسازی غدیر خم در کشور ۱۱۲ میلیارد تومان به جیب می‌زند

در سنتی قدیمی با نزدیک شدن به عید غدیر خم که در ایران مشهور به عید ولایت است، به‌صورت نمادین بازسازی صحنه معرفی علی ابن ابیطالب به جانشینی پیامبر اسلام به‌صورت نمایش و شبیه به تعزیه از سوی چندین هیات مشهور تهران برگزار می‌گردید.

در سال‌های اخیر اما از صورت خودجوش و مردمی این اقدام از سوی نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج سپاه پاسداران برگزار می‌گردد.

اکنون باگذشت ۵ سال این حرکت به‌صورت رسمی و در سازمانی به نام «ستاد بازسازی غدیر خم» پیگیری می‌شود تا آنجا که در ۲ سال اخیر این ستاد در بودجه رسمی کشور نیز دارای ردیف است و امسال نیز اعتباری ۱۱۲ میلیارد تومانی به آن اختصاص‌یافته است.

به گزارش ایران بریفینگ، خبرگزاری بسیج وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد یعقوب سلیمانی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشته: باید روندی در ستاد بازسازی غدیر خم اجرا شود که این حادثه سرنوشت‌ساز تاریخی وارد متن زندگی مردم شود.

وی با تأکید بر نقش پررنگ حوزه‌های علمیه در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در کشور افزود: اگر نگاه و حمایت‌های مراجع و حوزه‌های علمیه نبود وحدت و اتحاد بین فرقه‌های مختلف اسلامی در مورد غدیر ایجاد نمی‌شد.

رئیس ستاد بازسازی غدیر خم برگزاری مراسم بازسازی غدیر خم در مناطق اهل سنت نشین کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: در ۲۸ نقطه از مناطق اهل سنت نشین حادثه واقعه غدیر خم از صفرتا صد بازسازی می‌شود.

سلیمانی با تأکید بر برگزاری مراسم بازسازی غدیر خم در بسیاری از شهرهای کشور عنوان کرد: در ۱۰۲ نقطه از کشور مسئله بازسازی واقعه غدیر خم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مردمی برگزار شدن همایش بازسازی غدیر خم عنوان کرد: مردمی بودن و اتکا به ظرفیت‌های مردمی محوری‌ترین سیاست این بنیاد در امر بازسازی واقعه غدیر خم در کشور است.

سردار یعقوب سلیمانی که دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج نیز هست در حالی از مردمی برگزار شدن این بازسازی حرف می‌زند که این بازسازی هم دارای بودجه رسمی و هم ستاد رسمی در سپاه پاسداران است.

رئیس ستاد بازسازی غدیر خم بابیان استمرار برگزاری واقعه غدیر خم در برخی از شهرهای کشور تصریح کرد: در دهه امامت و ولایت مراسم ویژه بازسازی غدیر خم در برخی شهرهای کشور به‌صورت متناوب تکرار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به حضور پررنگ هنرمندان کشور در امر بازسازی واقعه غدیر خم ادامه داد: بیش از چهار هزار نفر از هنرمندان کشور واقعه بازسازی غدیر خم را در مناطق مختلف کشور اجرا می‌کنند.

ت