اعتصاب عمومی در کردستان ایران در اعتراض به موشک باران مقر حزب دمکرات کردستان

گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از مناطق کرد نشین ایران، نشان از آغاز اعتصابی عمومی در روز چهارشنبه 12 سپتامبر در این مناطق دارد؛ اقدامی که با فراخوان فعالان سیاسی و مدنی برای اعتراض به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دمکرات کردستان در شهر کویسنجق اقلیم کردستان عراق و اعدام سه جوان کُرد در روز شنبه 8 سپتامبر صورت گرفت.

فعالان سیاسی و مدنی در کردستان ایران، این حرکت را کمپین «در خانه‌های خود می‌مانیم» نامیدند. آن‌‌ها از مردم خواسند با ماندن در خانه‌ها، اعتراض خود را به اعدام جوانان کُرد و حملات موشکی به مقر حزب دمکرات کردستان، نشان دهند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از شهرهای سنندج، سقز، مریوان، مهاباد، بانه و شماری دیگر از شهرهای ایران در روز چهارشنبه، بسته ماندن مغازه‌ها به طور گسترده و خلوت بودن خیابان‌ها را نشان می‌دهد.

روز شنبه سپاه پاسداران ایران، مقر حزب دمکرات کردستان در شهر کویسنجق را هنگام برگزاری جلسه شورای مرکز این حزب با هفت موشک کوتاه برد زمین به زمین هدف قرار داد. در نتیجه این حمله دستکم 14 تن از اعضای حزب از جمله شماری از اعضای شورای مرکزی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

روز شنبه همچنین سه جوان کُرد با نام‌های رامین حسین پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی که به عضویت در گروه‌های اپوزیسیون کُرد ایرانی متهم شده بودند، اعدام شدند.