نماینده آمریکا در سازمان ملل رژیم سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، از روسیه و سوریه خواست جدیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری در باره سوریه را آزمایش نکنند.

هیلی به رژیم سوربه هشدار داد که در صورت استفاده از سلاح های شیمیایی، با اقدام نظامی آمریکا روبرو خواهد شد.

هشدار آمریکا به رژیم سوریه در حالی صورت می‌گیرد که مخالفان سوری از وضعیت بسیار بحرانی در ادلب خبر می دهند مخالفان سوری می‌گویند احتمال وجود یک عملیات نظامی گسترده توسط روسیه و اسد در این استان در حال شکل گیری است.

نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل افرود، نیازی به آزمایش جدیت و صبر ایالات متحده وجود ندارد. نماینده آمریکا گفت، روسیه و رژیم اسد و ایران در سوریه در حال از دست دادن فرصت‌ها هستند.

با ادامه هشدارهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ترکیه نیز حضور نظامی خود را در ادلب افزایش داده و واحدهای فرماندهی نیروهای ویژه را به مرز با ادلب فرستاده است.

در همین حال وزیر دفاع ترکیه نیز نسبت به احتمال وقوع فاجعه‌ای بزرگ در منطقه در صورت حمله نظامی اسد و روسیه به ادلب هشدار داد.

به نظر می‌رسد، سازمان ملل متحد نیز به این نتیجه رسیده که همه نداها برای متوقف کردن یا حداقل به تاخیر انداختن حمله اسد به ادلب با شکست روبرو شده است لذا این سازمان از روسیه و اسد خواسته است تا از هدف قرار دادن امکانات بهداشتی و آموزشی در استان ادلب اجتناب ورزند.

این در حالی است که روسیه خود را برای حمله به ادلب آماده می‌کند روسیه پیشاپیش مخالفان سوری را به تهیه کردن سناریوی حمله شیمیایی متهم کرده است اما در عین حال وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای یافتن راه‌های مانند «آستانه» توسط یک مجموعه کوچک بین المللی خبر داد. وی ابراز امیدواری کرد، کشورها بتوانند در باره سوریه به یک توافق کلی برسند.