جزییات جلسه‌ سپاه و اطلاعات برای به شکست کشاندن اعتصاب کامیونداران

عصر روز شنبه ۷مهر ۹۷ در میان عده ای از راننده های اعتصابی کامیون در فاروق (فاروق از شهرهای شهرستان مرودشت) بودم. مسئول پایانه حمل ونقل فاروق هم حضور داشت.

آنها تعریف میکردند که: شنبه صبح (۷ مهر ۹۷) جلسه ای از طرف مسئولین راه و ترابری و پایانه های حمل نقل استان فارس در پایانه مرکزی مرودشت زیر نظر تعدادی از مسئولین سپاه و با حضور رئیس اطلاعات استان در رابطه با شکستن اعتصابات کامیونداران بر گزار شد.

برنامه ریزی بدین صورت بوده است که یک روز قبل یعنی جمعه ۶ مهر ماه ۹۷ از پایانه های مختلف محلی و منطقه ای واقع در هر روستاها و شهرهای تابع شهرستان مرودشت به راننده ها زنگ زده شده و از آنها دعوت شده که در روز شنبه در پایانه مرکزی شهرستان در مرودشت حضور بهم رسانید.

این دعوت ها با لحنی ملایم و با دخالت کارگزاران بومی حکومت و افراد فعال وابسته به حکومت در آنجا ها انجام گرفته شده است.

از شهر فاروق هم چندتن در حدود ساعت ۱۰ صبح حاضر میشوند. به همین ترتیب از سرتاسر شهرستان عده از راننده ها و مسئولین پایانه های مختلف را جمع میکنند.

در آن جلسه مسئولین حمل نقل استان و تنی چند از مسولین سپاه و رئیس اطلاعات استان برای راننده ها در نوبت های مختلف به سخنرانی میپردازند و خطاب به راننده ها میگویند :

«اعتصاب کار درستی نیست. دشمن سود میبرد. کشور تحریم است. شرایط حساس است و حتما به مشکلات راننده ها رسیدگی خواهد شد». و از این قبیل حرف ها.

در پایان از راننده ها میخواهند که برای بار گیری اعلام آمادگی کنند و اسم بنویسند ولی راننده ها حاضر نمیشوند و کارگزاران رژیم به راننده ها میگویند که امنیت آنها را در جاده ها تامین میکنند و به هر راننده یک سرباز مسلح میدهند ولی هیچ راننده ای حاضر نمیشود و میگویند که لاستیک هایشان فرسوده است و نمیتوانند کار کنند.

ابتدا التماس و سرانجام به تهدید پرداختند اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتند.

در عصر همان روز شنبه ۷ مهر ۹۷ چندین پیام از طرف مسئولین حمل و نقل مرکزی وابسته به رژیم از مرودشت و شیراز بر روی گوشی مسئول پایانه فاروق آمد. با این مضمون که چنانچه نتواند در چند روز آینده چندین کامیون راه بیندازد مجوز کار او را لغو و پایانه آنها را پلمپ خواهند کرد.

مسول پایانه هم در جواب گفته است من بار آماده دارم و اعلام بار هم میکنم ولی وقتی هیچ راننده ای حاضر نمیشود من چکار میتوانم کنم.

همان  روز یکشنبه ۸ مهر ۹۷ حوالی عصر از طرف راننده های جنوب استان که نزدیک به پایانه بندر عباس هستند پیامی بر روی گوشی راننده ها آمد که رژیم در چند پایانه بزرگ جنوب کامیون های دولتی و وابسته به افراد رژیم آورده و با صحنه سازی و گرفتن فیلم و گزارش و پخش آن در اخبار سرتاسری ایران و استان پایان اعتصاب را اعلام کند.

این راننده های جنوب و مشرف بر این جریان از همه راننده ها خواستند که هوشیار باشند و خبر رسانی کنند.

رانندگان هوشیار باشند و گول نخورند اعتصاب ادامه دارد.