مصطفی میرسلیم : دولت روحانی دست در جیب مردم می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی درآمد ناشی از فروش نفت با نرخ جدید ارز به ریال تبدیل شود، آن افزایش درآمد کمک خوبی به دولت برای خروج از بن‌بست بدهی هایش است؛ این دست در جیب مردم کردن است.

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه 14 اکتبر درباره نوسانات اخیر در بازار ارز و تاثیر آن بر قیمت کالاهای اساسی به خبرگزاری مهر گفت: «نابسامانی ارز که منجر به متزلزل شدن ارزش پول ملی شد کاملا طراحی شده بود و هدف آن رساندن اقتصاد کشور به فروپاشی است».

وی افزود: «متضرر این افزایش نرخ ارز، حقوق بگیران هستند که هیچگاه حقوقشان افزایشی متناسب با افزایش نرخ ارز نمی تواند پیدا کند و با توجه به افزایش زنجیره‌وار قیمت‌ها و شدت یافتن تورم، قدرت خرید آنها کاهش پیدا می‌کند».

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با کاهش ارزش پولی ملی، مردم سرمایه‌های خود را از بانک ها خارج می‌کنند، بیان کرد: «به ضرر نظام بانکداری کشور است، نظامی که اضافه بر آن در شرایط کنونی با مشکلات مزمن دیگری روبرو است و آن مشکل نرخ سود بانکی است که بیش از بیست در صد است و اقتصاد کشور را به سمت فلج شدن پیش می برد».

وی افزایش نرخ دلار را باعث رفع بدهکاری دولت به شرکت‌ها و موسسات داخلی می‌داند و توضیح می دهد: «وقتی درآمد ناشی از فروش نفت خام با نرخ جدید ارز به ریال تبدیل شود، آن افزایش درآمد کمک خوبی به دولت برای خروج از بن بست بدهکاری هایش است. این اقدام دولت به مفهوم دست در جیب مردم کردن برای رفع بدهی‌های دولت است».

گفتنی است جهش قابل توجهی که در یک سال اخیر در نرخ ارز در ایران رخ داد سبب شد سطح عمومی قیمت‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یابد و بحران اقتصادی در این کشور را شدت بخشد. دولتمردان ایران برای حل این مشکل اقداماتی از جمله تعیین بسته ارزی را اعمال کردند که تاکنون نتوانسته تاثیر چندانی بر کاهش نرخ ارز داشته باشد.