خفگی تروریسم دولتی ولایت فقیه : هادی محسنی

اسدلله اسدی نفر سوم دیپلمات ولی فقیه در اتریش, در ژوئیه 2018 دسنگیر شد. واشنگتن پست ضمن مقاله‌یی در تاریخ ۲۰مهرماه 97 نوشت: “… در شب اول ژوئیه، پلیس در باواریا، خودروی ون اجاره‌ای یک دیپلمات ایران را بعد از آن که از اتوبان خارج شد و به یک پمپ بنزین رفت، محاصره نمود… ” .

خبر شوک کننده بود چون جنایت اگر اتفاق می افتاد شاید پربهاترین بود. بهمین خاطر بعد از خبر دستگیری دیپلمات رسمی دولت ولایت فقیه با نام اسدالله اسدی , هیاهو و جنجال خبری میان حامیان داخلی و خارجی رژیم و حتی نگرانیهایی بین هواداران و حامیان مقاومت مشهود بود.

اما با درنظر گرفتن مجموعه خبرها و دستگیریها, مهمترین و بی نظیرترین اتفاق, دستگیری دیپلمات تروریست رژیم بود که افکار را آرام و نگاهها را متوجه اصل مسئله می کرد که آنهم بدام افتادن تروریست دولت ولایت فقیه است. پیامد چنین رخدادی ضربه جبران ناپذیر بر ساختار حکومت ایران وشروع بن بست بزرگ و درازمدت دوقلوهای مماشات و ارتجاع در برخورد با مقاومت ایران است .

در نظر داشتن شرایط زمانی دستگیری وتحلیل دقیق از شرایط جدید عمق خفگی تاریخی کلیت حکومت ایران بویژه در امر تروریسم, بهتر فهم میشود.ارتجاع ایران بارها و بارها هم در داخل و هم در خارج کارهای تروریستی بیشتری انجام داده است. اما هربار با امدادهای غیبی استعمار و مماشات, نه تنها در محکومیت رژیم ایران کاری جدی انجام نشده بود بلکه بیشرمانه توسط برخی لابیهای ولایی و عناصر مماشاتگر, آن را” سناریوی مجاهئین” هم تبلیغ کردند.

با بر چسب” سناریوی مجاهدین” است, جنایتها ی تروریستی رژیم از یکسو و افشاگریهای مقاومت در همین رابطه را نادیده می گرفتند. این برچسب که کلمه و اصطلاح کاربردی مماشاتگران خائن بود آن روی سکه اصطلاح ” خودشان خودشان را شکنجه می کنند” خمینی و آل مرتجعش بوده که در همدستی با یکدیگر عمر نظام ولایت را طولانی می کردند.

علیرغم اینهمه وارونه گوئیهای جبهه رژیم ایران, اخیرا مصاحبه هایی دربرخی رسانه های فارسی زبان از جمله بی بی سی پخش گردید که یکی از مصاحبه شونده ها دقیقا گفت که خبر دستگیری دیپلمات رژیم جهت بمب گذاری در همایش عظیم مقاومت را اول فکر می شد” سناریوی مجاهدین خلق ” است که با گذشت چند روز معلوم شد نه خیر, طرح تروریستی از طرف جمهوری اسلامی بوده است.نظیر چنین اظهارنظرها در رسانه های حامی مماشات بیشتر به چشم می خورد. در نگاهی عمیق به چنین نظراتی حاصل اینکه اگر پایداری در مبارزه نباشد قطعا حاصلی به جز نظریه پردازی اینترنتی نخواهد ماند. آنموقع که پایداری بهر قیمت در رزمگاه اشرف و لیبرتی پیش می رفت تعدادی و جریاناتی آن پایداریها را دراز دست دادن جانها می پنداشتند و فتوای اینترنتی اینان اینکه باید عراق را ترک نمایند و… . اما در نگاه واقع بینانه وقتی استراتژی یک نیرو و سازمانی سرنگونی باشد پایداریش در یک کانون مثل اشرف ضمن حفظ سازمان یافتگی خود, دستاورد دیپلماتیک و سایر موفقیتها را نیز دربر خواهد داشت. استراتژی سرنگونی یک مجموعه درخواست است که براندازی رژیم در کانون آن واقع شده است که همگی در کلمه پایداری بهر قیمت و نه به تضاد اصلی خلاصه میشود. اصولا کسی , کسانی و جریاناتی جلو شکنجه و گلوله و تهمت و شیطانسازی دوام می آورد که آرمانی داشته باشند. آرمان آزادی و آبادی وطن.

یک دستاورد بزرگ این پایداریها, تحمیل خواستهای یک مقاومت با آن آرمانها به شرایط خارج از خودش هست. این مقاومت سیاست مماشات را با شعارها و عملکردهای محوریش به بن بست کشاند و توانست در تاریخ مبارزات خلقها شرایط عمده خارجی را با سیاستها و خواسته های خود همسو سازد. اگر چنین همسویی بوجود نمی آمد قطعا بهای بسا بسا یزرگتری دویژه در همین طرح انفجار ویلپنت پاریس, باز می طلبید که جبرانش هم ساده نبود. در همین راستا هست که اینبار چنین طرح جنایتبار تروریستی را دوقلوهای ارتجاع و مماشات نتوانستند براحتی دور بزنند.

رسانه ها 23 اکتبر 2018 برابر با اول آبان 1397 از قول برایان هوک هماهنگ کننده مقابله با رژیم ایران در وزارت خارجه امریکا نوشتند:‌

“… همه علائم نشان‌دهنده این است که این حمله دارای اثرانگشتان این رژیم است. این همان کاری است که این رژیم به مدت ۳۹ سال در سراسر جهان انجام داده است…
برایان هوک گفت: مقابله با رژیم ایران فقط درزمینهٔ اتمی نیست، بلکه پرونده‌هایی نظیر موشکی، تروریسم، تأمین مالی تروریسم و حملات سایبری را نیز شامل می‌شود… “.

در اول ژوئیه که خبر دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران علنی شد. با این خبر بسیار مهم اقدام بعدی درخواست قضائیه بلژیک از آلمان بود که اسدالله اسدی را تحویل دهد. بالاخره در 9 اکتبر ( 17 مهر 97) این درخواست با پیروزی به انجام رسید.

اکنون با گذشت حدود 4 ماه از آن تاریخ, رسانه ها صحبت از تمدید دستگیری و محاکمه اسدالله اسدی در بلژیک را اعلام می نمایند :

” دادستان فدرال بلژیک روز چهارشنبه دوم آبان ۱۳۹۷ اعلام کرد که دادگاهی در شهر آنتورپ واقع در شمال بلژیک، قرار بازداشت مظنون اصلی طراحی حمله به همایش شورای ملی مقاومت که نام وی اسدالله الف (اسدی) عنوان شده، برای یک ماه دیگر تمدید کرده است… . “

بدین ترتیب خبر خوشحال کننده فوق, اثبات پیروزیهای نبرد مقاومت سازمان یافته با دوقلوهای ارتجاع و مماشات است. در این مورد بعد از اولین نبرد که درواقع تحویل و یاعدم تحویل دیپلمات – تروریست ولایت فقیه به بلژیک بود, نبرد دوم باتمدید یکماهه بازداشت اسدی توسط قضائیه بلژیک شروع میشود. رسانه های مقاومت نوشتند که خواهان “… سرعت بخشیدن به رسیدگی قضایی به پرونده بزرگترین پروژه تروریسم دولتی رژیم ایران در اروپا و فرمانده عملیاتی آن اسدالله اسدی و افشای کلیه جزییات آن… ” هستند.

پیروزی در مرحله اول قاعدتا پیروزی مرحله دوم را درپی خواهد داشت که پس از تحویل اسدی به قضاییه بلژیک شروع میشود. این پیروزیها حاصل تلاشهای وقفه ناپذیر مقاومت ایران در سطح بین المللی و کانونهای شورشی آن در داخل است که نمی گذارند پرونده چنین طرح بزرگ تروریستی نظام ولایت در ایران, در کشو میز مماشات خاک بخورد.

12 مهر97 برابر با 4 اکتبر 2018 کنفرانس مهمی را مقاومت ایران در بروکسل ترتیب داد که در آن کنفرانس پرفسور اریک داوید, استاد حقوق جنایی بین المللی از بلژیک , نظریه مهمی را در زمینه حقوقی بیان کرد:” … قبل از هر چیز آنچه که جالب است این است که برای اولین بار است که تروریسم دولتی در سطح حقوقی بررسی می شود که این بسیار مهم است و عواقب حقوقی فوق العاده ای به دنبال خواهد داشت از جمله اینکه دولت ایران می تواند که در احکام قضایی که توسط هیئت قضات در آینده اتخاذ می شود، دولت ایران می تواند به عنوان یک دولت تروریستی توصیف شود و این چیزی است که از نقطه نظر حقوقی بسیار جدید است در عین حال که این تحویل دهی یک پیروزی بزرگ محسوب می شود… “

این نظر حقوقی, نوید پیروزی مرحله دوم نبرد مقاومت با این رخداد بزرگ و تاریخی هست . این استدلال قوی حقوقی سخنان مسئول شورایملی مقاومت ایران آقای مسعود رجوی را بار دیگر به اثبات می رسادد که در هر نبرد حقوقی مقاومت ایران حتما برنده میشود.