پاداش 5 میلیون دلاری آمریکا در برابر اطلاعاتی درباره رهبرانی در حماس و حزب‌الله

ایالات متحده آمریکا، پنج میلیون دلار برای کسانی در نظر گرفت که اطلاعاتی درباره صالح العاروری از رهبران گروه فلسطینی حماس و خلیل یوسف و هیثم علی طباطبایی از فرماندهان شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مایکل ایوانون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت دیپلماتیک گفت که گروه حماس و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، از ایران اسلحه به دست می‌آورند.

از سویی ناتان سیلز هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است. او نظام ایران را به سرقت اموال مردمش برای تامین مالی شبه‌نظامیان مرتبط با خود در خارج متهم کرد.

این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه، 4 تن از نیروهای حزب الله که اقدام به مدیریت عملیات اطلاعاتی و مالی مرتبط با این حزب در عراق می‌کنند را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

دفتر پی‌گرد دارایی‌های وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC)، این چهار تن را که عبارتند از: «شبل محسن عبید الزیدی، یوسف هاشم، عدنان حسین کوثرانی و محمد عبدالهادی فرحات» را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

سگال ماندلکر مدیرکل امور تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره گفت: «حزب‌الله نماینده تروریست نظام ایران است و تلاش می‌کند ضمن تضعيف حاکمیت در عراق، ثبات در منطقه خاورمیانه را بر هم بزند. ما پیمانکاران تروریسم همچون الزیدی را تحت تعقیب قرار می‌دهیم. او اقدام به قاچاق نفت ایران، جمع‌آوری پول برای حزب‌الله و اعزام جنگجو به سوریه کرده است».

اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا بار دیگر میزان وابستگی حزب الله به ایران و عملکردش به عنوان بازوی نظام این کشور را نشان می‌دهد.