بازداشت غیر قانونی چندتن از معلمان و ارسال خبر جعلی با موبایل آنان توسط اطلاعات سپاه

ایران بریفینگ / بازداشت غیر قانونی چند تن از معلمان و ارسال خبر جعلی با موبایل آنان توسط اطلاعات سپاه

بدنبال برگزاری  تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ۱۳۹۷، و شرکت معلمان و فرهنگیان در بیش از ۸۰ شهر کشور در این تحصن و اعتصاب سراسری، دستگاه قضایی طبق سنت سرکوبگرانه و ضد مردمی خود، اقدام به احضار و بازداشت معلمان فعال مدنی نمود.

روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷، در اولین روز از تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان، ۲ فرهنگی فعال، علی کروشات و پیروز نامی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

پیروز نامی، فوق لیسانس کامپیوتر و دبیر ناحیه چهار  اهواز و علی کروشاتی، لیسانس زبان انگلیسی و دبیر ناحیه یک اهواز که به ترتیب دبیر و نائب رئیس کانون صنفی معلمان خوزستان هستند، بامداد سه‌شنبه، دو صبح، روز اعتصاب از سوی سپاه چهارشیر اهواز بازداشت شده‌اند.

‏ماموران سازمان اطلاعات سپاه همان شب و بلافاصله پس از بازداشت این دو‌ معلم، از طریق موبایل آقای نامی که از جمله ادمین‌های کانال خبری کانون معلمان خورستان است خبر جعلی لغو تحصن را در کانال کانون خوزستان منتشر کردند.

این دو‌معلم بازداشتی هنوز آزاد نشده‌اند و همین موجب نگرانی همکاران آنان در خوزستان شده است

همچنین در اقدام سرکوبگرانه دیگر، روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ آقای اسکندرلطفی به سازمان اطلاعات سپاه احظار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش منابع محلی، در دومین روز تحصن اعتراضی معلمان، اسکندر لطفی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان در شهر مریوان از طرف اطلاعات سپاه تهدید، احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

ظاهراً هدف از این احضار شکستن اعتصاب معلمان مریوان بود.

با این که در روز دوم اعتراضها، این فعال سرشناس صنفی در اختیار اطلاعات سپاه بود، تجمع معلمان مریوان به طور باشکوه برگزار گردید، فعالان صنفی و معلمان مریوان در خواسته های خود بر توقف احضار وی تاکید و پافشاری نمودند.

شایان ذکر است که طی روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان در بیش از ۸۰ شهر و صدها مدرسه و مراکز آموزشی کشور گسترش یافت.

طی این ۲ روز در بعضی از مدارس، دانش آموزان نیز ازاعتصاب معلمین خود حمایت کردند و پای تابلو نوشتند: «جای معلم در کلاس درس است نه زندان»

اما متأسفانه در نظام جمهوری اسلامی که همه قوانین و مناسبات بر اساس بگیر و ببند و بازداشت و زندان و اعدام شکل گرفته است،دستگاه قضایی نظام، یک دم از بازداشت و زندان هر صدای حق طلبانه باز نمی‌ایستد. حتی وقتی این صدای حق طلبانه صرفأ خواسته‌های مدنی و صنفی را بیان کند.

محمد حبیبی که حالا ۱۹۰ روز یعنی بیش از ۶ ماه از بازداشت او گذشته است نمونه بارز سرکوبگری هر اعتراض و حق طلبی در نظام جمهوری اسلامی است.

محمد حبیبی برای رسیدن به  آموزش رایگان، ارتقاء سطح آموزشی در مدارس کشورو  عدم برخورد امنیتی با خواسته‌های برحقمدنی معلمان و فعالان مدنی و . . . تلاش می‌کرد. اما نظام جمهوری اسلامی بنابر طینتسرکوبگرانه خود که حتی صدای حق طلبانه یک معلم را بر نمی‌تابد، با حمله و هجوم بهمدرسه محل کار این معلم آزاده، او را در مقابل چشمان همکاران و دانش‌آموزانش موردضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

در تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان، یکی ازخواسته‌های متحصنین آزادی معلمان بازداشتی بود. اما نظام جمهوری اسلامی در یک دهن‌کجی  آشکار به خواست هزاران معلم در سراسر کشور، در جریان همین تحصن نیز معلمان دیگری را بازداشت کرد.