ادامه اعتراضات کارگری در اهواز؛ نیروهای امنیتی معترضانن را محاصره کردند

کارگران شرکت فولاد اهواز برای شانزدهمین روز پیاپی دست به تظاهرات زدند؛ روندی که نیروها و نهادهای امنیتی را به محاصره کارگران معترض وا داشت. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از این تظاهرات منتشر شده، نشان می‌دهد نیروهای امنیتی حضور گسترده‌ای در محل اعتراضات داشته و معترضان را محاصره کرده‌اند.

در ادامه اعتراضات کارگری در اهواز در اعتراض به فساد گسترده و هزینه‌های گزاف حضور نظامی در دیگر کشورها و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی خارجی همزمان با نادیده گرفته شدن اوضاع مردم ایران و به ویژه قشر کارگر، مردم معترض اهواز شعار «اهواز شده فلسطین… مردم چرا نشستین؟» سر دادند و دیگر قشرهای جامعه را به حضور در تجمعات اعتراضی دعوت کردند.

معترضان همچنین شعار دادند «دشمن ما همینجاست…دروغ میگن آمریکاست»؛ شعاری که نشان می‌دهد مردم دلایلی که ایران برای توجیه فساد، فقر، بیکاری و محرومیت مردم از حقوق ابتدایی خودشان مطرح می‌کند، باور نمی‌کنند.

همزمان اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز وارد بیست و دومین روز متوالی شد. معترضان خواستار آزادی فعالان کارگری بازداشت شده‌ای هستند که از دو هفته پیش به دلیل برگزاری اعتراضات کارگری برای مطالبه حقوق به عقب افتاده و بازگرداندن شرکت به بخش دولتی و مدیریت مشترک آن توسط دولت و کارگران بازداشت شدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد مردم و کارگران معترض در شوش از میدان اصلی شهر به سمت فرمانداری در حرکت هستند.