کمک 50 میلیون دلاری سعودی به فلسطین از طریق آژانس اونروا سازمان ملل متحد

پادشاهی عربی سعودی چهارشنبه 28 نوامبر اعلام کرد که از طریق آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک سازمان ملل متحد، اونروا (UNRWA) مبلغ 50 میلیون دلار کمک به مردم فلسطین تقدیم کرده است.

به گزارش العربیه، عبدالله الربیعه، ناظر کل بر فعالیت‌های مرکز ملک سلمان برای امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با پییر کرانپول، کمیسر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، اونروا در ریاض اعلام کرد که سعودی مبلغ 50 میلیون دلار کمک به این آژانس که از ماه‌ها پیش با کمبود منابع مالی مواجه بوده، اختصاص داده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک یا به‌طور خلاصه اونروا UNRWA که توسط سازمان ملل در دسامبر 1949 ایجاد شده، یک مؤسسه امداد رسانی و تأمین تسهیلات و کمک‌های انسانی برای حمایت از میلیون‌ها پناهنده و آوراه فلسطینی است.

آژانس اونروا در مناطق اشغالی از جمله کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و همچنین کشورهای اردن، لبنان و سوریه فعالیت می‌کند.

این آژانس از آموزش ابتدایی تا دوره دبیرستان را برای فلسطینی‌ها و همچنین خدمات بهداشتی و طرح‌های زیربنایی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را فراهم می‌سازد.