وکیل اسماعیل بخشی: موکلم برای تکذیب شکنجه تحت فشار است

وکیل اسماعیل بخشی، اعلام کرد که پرونده موکلش در مرحله تحقیقات مقدماتی است اما فشارها بر او برای تکذیب شکنجه بسیار زیاد است.

فرزانه زیلابی، دوشنبه 7 ژانویه 2019 درباره شکنجه اسماعیل بخشی گفت: سخنان موکلم درباره شکنجه شدنش صحت دارد و کارهای قانونی لازم برای پیگیری موضوع انجام شده است.

وی درباره آخرین وضعیت موکلش بیان کرد: اسماعیل بخشی اکنون از لحاظ کاری مشکلی ندارد و خوشبختانه امکان ادامه فعالیت در محل کارش را دارد.

زیلابی به پایگاه تحلیلی خبری رویداد24 اظهار کرد: پس از اینکه موضوع شکنجه مطرح شد، فشار‌ها علیه اسماعیل بخشی شدت گرفته است و شواهد و قرائن حاکی از ایجاد فشار‌ها و جو روانی علیه موکلم برای تکذیب کردن شکنجه شدت یافته است.

وکیل اسماعیل بخشی درباره اینکه این فشارها از سوی کدام افراد یا نهادها بوده، سخنی نگفته است.

موضوع شکنجه اسماعیل بخشی در زندان به بحث مهمی در میان مسئولان و افکار عمومی ایران تبدیل شده است؛ اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه چند روز پس از آزادیش در مطلبی که منتشر کرده بود، خبر داد که در زندان آنقدر شکنجه شده و مشت لگد خورده که تا 72 ساعت نمی‌توانسته از جایش تکان بخورد. او همچنین گفته شکنجه‌ها باعث شده دنده‌هایش بشکند و بخاطر درد داروی آرام‌بخش بخورد.

سخنان اسماعیل بخشی واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشت. علی مطهری، علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، محمدرضا عارف و محمد کاظمی از جمله نمایندگانی بودند که نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و خواستار توضیح شدند. آنگونه که آنها خبر داده‌اند کمیسیون امنیت ملی با دستور لاریجانی قرار است موضوع شکنجه اسماعیل بخشی را بررسی کند. همچنین وزیر اطلاعات به فراکسیون امید فرا خوانده شده است.

سخنگوی قوه قضائیه ایران نیز از اسماعیل بخشی خواست شکایت کند تا زوایای ماجرا رسیدگی شود.

گفته‌های اسماعیل بخشی بررسی‌ می‌شود

حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران خبر داد که گفته های «اسماعیل بخشی» کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه درباره شکنجه بررسی می شود.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فردا در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه به بررسی مسائل مرتبط با کارگران هفت تپه از جمله اسماعیل بخشی می‌پردازد.

طی چند روز گذشته پستی در صفحه شخصی اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگر شرکت هفت تپه منتشر شد که در آن شکنجه و شنود تلفنی ماموران اطلاعات را افشا کرده بود. این کارگر در جریان اعتراضات کارگران این شرکت بازداشت شده بود.