ریچارد گلدبرگ معمار سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران به تیم بولتون افزوده شد

روز گذشته «ریچارد گلدبرگ» از اعضای «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) با حکم دونالد ترامپ عضو شورای امنیت ملی آمریکا شد و به تیم  جان بولتون پیوست.

رسانه‌های وابسته به حکومت به شدت به عضو جدید شورای امنیت ملی کاخ سفید حمله کرده اند. زیرا وی بشدت ضد رژیم ملاهاست.

ریچارد گلدبرگ عضو جدید شورای امنیت ملی آمریکا کیست؟ و چرا رسانه‌های رژیم ملاها به وی حمله کرده اند؟

گلدبرگ مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی، مذاکره کننده جمهوریخواه مجلس سنای ایالات متحده برای چندین دور تحریم های کنگره علیه ایران بود.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشته روزنامه نگاری و کارشناسی ارشد در سیاست عمومی و مدیریت دولتی از دانشگاه «نورث وسترن» است.

او یک افسر نیروی دریایی ایالات متحده با تجربه حضور نظامی در ستاد مشترک و نیز در افغانستان است.

وی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ در گنگره مشغول به کار بوده و به عنوان معاون رئیس هیأت مدیره و مشاور ارشد سیاست خارجی «مارک کرک» سناتور پیشین ایالت ایلینویز فعالیت می کرد.

از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۷، او به عنوان معاون رئیس کارکنان امور مربوط به قانونگذاری و بعدها رئیس دفتر کارکنان فرماندار ایلینویز «بروس راونر» فعالیت کرد.

به عنوان رییس دفتر کارکنان فرمانداری، گلدبرگ دولت آمریکا را در پنجمین ایالت بزرگ ایالات متحده با نظارت بر تمام عملیات روزمره، از جمله امنیت داخلی، امنیت عمومی و بهداشت عمومی یاری کرد!

فعالیت‌های وی بازه ای گسترده از تهدید به تحریم بانک های مرکزی اروپا و هیئت مدیره SWIFT به اتهام تسهیل تجارت با رژیم ایران داشت

وی در مجلس سنا نیز به عنوان یک معمار برجسته سخت ترین تحریم ها علیه رژيم ایران ظاهر شد. او مذاکره کننده ارشد جمهوریخواهان برای سه دورۀ تحریم بانک مرکزی ایران، سرویس پیام رسانی مالی SWIFT و بخش های کلی اقتصاد ایران بود.

ریچارد گلدبرگ همچنین قوانین مربوط به حقوق بشر و دموکراسی را در ایران، شامل تحریم هایی علیه رژیم ایران با ابزار سرکوب تهیه و مورد مذاکره قرار داد.