روزنامه کُرد از انتقال 6100 سرباز امریکایی به کرکوک و نگرانی متحدان ایران خبر داد

این روزها اخبار جسته و گریخته‌ای درباره افزایش حضور نیروهای آمریکایی در عراق منتشر می‌شود، برخی منابع خبری بر اساس گمانه‌زنی به موضوع پرداخته‌ تا جایی که بعضا این حضور را با شدت یافتن تنش میان آمریکا و ایران، همسایه شرقی عراق، مرتبط دانستند.

در این راستا سایت اینترنتی روزنامه کُردزبان «وشه»، نزدیک به منابع امنیتی حزب دمکرات کردستان عراق، با استناد به منابعی که آنها را «موثق» خوانده از انتقال 6100 سرباز آمریکایی به شهر «کرکوک»، شهر مورد اختلاف میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، خبر داد و نوشت که این امر باعث نگرانی «حشد الشعبی»، متشکل از گروه‌های اکثرا متحد با ایران، شده است.

به نوشته «وشه»: «به گفته منابع مطلع امنیتی از دستگاه ضد ترور عراق به روزنامه وشه، دیشب تعداد 6100 سرباز امریکایی به‌طور مخفی به پادگان k1 کرکوک رسیدند».

در ادامه این گزارش آمده است: «امروز جمعه 11 ژانویه منبعی مطلع در نیروهای ضد ترور عراقی اعلام کرد که تعدادی از نیروهای امریکایی به پادگان k1 کرکوک رسیده‌اند و شمار آنها به 6100 نفر می‌رسد و جنگ‌افزار سبک و سنگین نظامی به همراه دارند به گونه‌ای که انگار خود را برای حمله‌ای مهم آماده کرده‌اند».

«وشه» به نقل از منبع امنیتی یادشده اضافه کرد: «این نیروها از طریق اربیل به کرکوک رسیده‌اند و ایستگاه‌های بازرسی را بعد از رسیدنشان در مناطقی همچون حویجه و ریاض دائر کرده‌اند.»

در پایان این گزارش آمده است: «به گفته او (منبع مطلع)، پادگان k1 کرکوک همچون پادگان عین الاسد شده و تعداد نیروهای امریکایی زیادی در آنجا جمع شده‌اند که این امر نگرانی مسئولین حشد الشعبی را برانگیخته است.»

تاکنون هیچ منبع رسمی آمریکایی و یا عراقی این گزارش و گزارش‌های مشابه را تایید و یا رد نکرده‌اند.