جنتی: باید از مسئولین گلایه کرد که چرا با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام را آتش نزدند

احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان روز پنجشنبه 17 ژانویه با انتقاد از برجام و موضع اروپائیان گفته است، که چرا مسئولان ایران با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام را آتش نزدند.

به گزارش تسنیم، جنتی در جلسه‌ شورای نگهبان با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: «ترامپ با خروج از برجام نشان داد هیچ اعتقادی به تعهدات بین‌المللی ندارد و فقط با توجه به اغراض سیاسی و هوای نفس خود تصمیم می‌گیرد».

جنتی در بخش دیگری از سخنانش گفت:«متاسفانه در قضیه برجام مسئولان ما به توصیه‌های رهبر انقلاب توجه نکردند و امروز نیز نتیجه‌ای نگرفته‌اند».

جنتی افزود:«دل‌بستن به اروپا نیز عین سفاهت است. بدون شک اروپا از اگر از آمریکا بدتر نباشد، بهتر نیست؛ زیرا آن‌ها نیز در قضیه برجام تنها اتلاف وقت می‌کنند».

رئیس مجلس خبرگان ایران با اشاره به اوضاع بد اقتصادی ایران، اظهار داشت: «شرایط اقتصادی کنونی نباید در جامعه ما ایجاد نا امیدی کند. اگر مردم نا امید شوند، دیگر در صحنه حضور پیدا نمی‌کنند.

سخنان احمد جنتی و انتقاد او از مسئولان در رابطه با عدم عملی کردن تهدید‌های آیت الله خامنه‌ای در رابطه با خروج آمریکا از برجام است.

خامنه‌ای گفته بود، «اگر آمریکا از برجام خارج شود ما آن را آتش می زنیم»، اما با خروج ایالات متحده جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبند به برجام مانده و برای بقای توافق برجام با اروپائیان به رایزنی پرداخت.