اقدام عملی کاخ سفید به ناکارآمدی صدای آمریکا و رادیو فردا

بودجه درخواستی بخش فارسی صدای آمریکا ۶ میلیون دلار کاهش یافته است
بودجه درخواستی رادیو فردا حدود ۹ میلیون دلار کاهش یافته است
در بودجه درخواستی دولت ترامپ به ناکارآمدی صدای آمریکا اشاره شده است

به گزارش پایگاه خبری امروز نما – در بودجه پیشنهادی دولت ترامپ، بودجه درخواستی بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا کاهش یافته است، شایان ذکر است که کاخ سفید به ناکارآمدی مجموعه مدیریتی صدای آمریکا و ناتوانایی در رقابت با رسانه های رقیب اشاره کرده و توصیه کرده که بر حوزه کاری محدودتری تمرکز کند.

کاهش بودجه پیشنهادی «آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده» از سوی کاخ سفید

کاخ سفید در بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۰ به کنگره ۱۸۰ میلیون دلار از بودجه ۸۰۸ میلیون دلاری «آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده» (صدای آمریکا و رادیو فردا و…) کسر کرده و به ۶۲۸ میلیون دلار رسانده است.

تایید ناکارآمدی مجموعه مدیریتی صدای آمریکا از سوی کاخ سفید

در بودجه درخواستی دولت ترامپ به ناکارآمدی مجموعه مدیریتی صدای آمریکا و ناتوانایی در رقابت با رسانه های رقیب اشاره شده و توصیه شده که بر حوزه کاری محدودتری تمرکز کند.

فریبکاری ها و عدد سازی های ستاره درخشش نتیجه نداد

صرفنظر از این که کنگره آیا کل بودجه را تصویب می کند یا با نظر کاخ سفید همراه خواهد شد، این امر نشانه شکست فاحش سیاست های این رسانه و ناامیدی کامل دولت است. حدود ۲۳ درصد کاهش بودجه پیشنهادی و اذعان برایان هوک (مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا)،به مشکلات صدای آمریکا که در نشست «شورای دمکراسی» در کنگره، هفته گذشته روی داد نشان می دهد که فریبکاری ها و عدد سازی های باند لنیسنگ و بنت و درخشش برد چندانی نداشته است.این شدیدترین کاهش بودجه درخواستی است طی دولت ترامپ است.

کنگره در سال های گذشته بودجه پیشنهادی دولت ترامپ برای صدای آمریکا و مجموعه دیگر رسانه های دولتی را افزایش داده است.

این کاهش شدید بودجه درخواستی می تواند به اهرم فشاری در سنا برای تسریع روند تایید صلاحیت مدیر پیشنهادی دولت برای این مجموعه رسانه ای بدل شود که بیش از یک سال است در نوبت مانده است.

دولت ترامپ با هدف جلوگیری از اتلاف منابع مالی و موازی کاری و به منظور‌ صرفه جویی، بودجه درخواستی بسیاری از سازمان های دولتی نه چندان کارآمد را کاهش داده است.

بودجه درخواستی بخش فارسی صدای آمریکا ۶ میلیون دلار کم تر از سالجاری است و از حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.

وضعیت در مورد رادیو فردا بدتر است و بودجه درخواستی سال ۲۰۲۰ حدود ۹ میلیون دلار کاهش یافته است.

دولت ترامپ در بودجه درخواستی ۲۰۲۰ خواستار توقف پروژه اخیر توسعه بخش فارسی شده است.

در واقع کاخ سفید در بودجه درخواستی توصیه کرده کارمندهای بدون توانایی کار دیجیتال و تلویزیون