ارتش لیبی: اجازه حضور حزب‌اللهی دیگر در کشور را نمی‌دهیم

سرهنگ احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی

تیمسار احمد المسماری سخنگوی ارتش لیبی گفت که این کشور اجازه تشکیل گروه مسلحی همچون حزب‌الله لبنان را نخواهد داد.

به گزارش رسانه‌ها، المسماری سه‌شنبه 26 مارس طی سخنرانی در کنفرانسی که وزارت امور خارجه دولت طرفدار ارتش در شرق لیبی برگزار کرد، گفت: «توطئه بزرگ چند جانبه‌ای علیه این کشور وجود دارد. اولین بازوی این توطئه نظامی است که در شرق و جنوب کشور با آن مقابله شد و امروز شاهد توطئه سیاسی هستیم».

المسماری ادامه داد که جنگ علیه تروریسم با هیچ‌گونه گفت‌وگویی جز «گفت‌وگوی اسلحه» پایان نخواهد یافت.
مجازات قطر و ترکیه

المسماری همچنین خواستار فعال سازی نقش وزارت دادگستری برای مجازات کشورهایی همچون قطر، ترکیه، ایتالیا و… شد، زیرا به گفته او «اسناد آشکاری از اقدام‌های این کشورها و برخی از رهبران گروه‌های تروریستی وجود دارد».

او تاکید کرد: مردم لیبی وجود ساختاری مسلح در خیابان همچون حزب‌الله در لبنان را نمی‌پذیرند».

او ادامه داد: «تنشی بین‌المللی و تضارب منافع در لیبی وجود دارد. جنوب یکی از مناطقی بود که هدف قرار داشت تا از لیبی جدا شده و گندم، نفت و گاز برای دیگر کشورها فراهم کند».

او همچنین گفت: «نیروهای ارتش در فاصله حدود 180 کیلومتری و 133 کیلومتری ورودی پایتخت بود، اما به دنبال بحرانی شدن اوضاع در جنوب، مجبور به تغییر مسیرمان به سمت جنوب شدیم تا جلوی اجرای توطئه بین‌المللی علیه منطقه را بگیریم».

المسماری افزود: «ارتش با پشتیبانی طرف‌های قانونی در کشور، وارد طرابلس خواهد شد. مردم طرابلس باید بدانند که نبرد آینده ما، تروریسم، شبه‌نظامیان مسلح در شر و فراریان تحت تعقیب را که از بنغازی فرار کرده و امروز در طرابلس هستند، هدف قرار می‌دهد».