حملات هوایی اسرائیل به مواضع نیروهای ایرانی در حلب سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه سحرگاه پنجشنبه 28 مارس اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل، انبارهای اسلحه ایرانی را در محوطه فرودگاه حلب بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه، این حملات تلفات جانی هم برجای گذاشت.

آمار اولیه ارائه شده از تلفات جانی توسط دیدبان حقوق بشر سوریه، 4 کشته از نگهبانان انبارها است، اما تابعیت آن‌ها را مشخص نکرده است.
شماری از ساکنان شهر حلب هم گفتند که بمباران به قطع برق کامل شهر انجامید.

یک منبع نظامی سوری هم گفت که پدافند هوایی، با حملات هوایی اسرائیل که منطقه صنعتی در شهر حلب را هدف قرار داد، مقابله کرد و این حملات تنها خسارت‌های مادی بر جای گذاشت.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: «پدافند هوایی با تجاوز هوایی اسرائیل که برخی مواضع را در منطقه صنعتی در شیخ نجار واقع در شمال شرق حلب هدف قرار داد، مفابله و تعدادی از موشک‌ها را منهدم کرد. این حملات تنها خسارت‌های مادی برجای گذاشت».

اسرائیل در سال‌های گذشته بر روند حملات هوایی به سوریه افزود و مواضعی متعلق به ارتش سوریه، نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان را بمباران کرد.

ارتش اسرائیل 21 ژانویه شماری از مواضع در دمشق و جنوب سوریه را بمباران کرد که بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، 21 کشته از جمله نیروهایی از ایران و جنگجویان مرتبط با آن را هدف قرار داد.

اسرائیل آن هنگام اعلام کرد که تعدادی از انبارها، مراکز اطلاعاتی و آموشی را که می‌گوید متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است را بمباران کرد. تعدادی از انبارهای مهمات در فرودگاه بین‌المللی دمشق هم از جمله مواضعی بود که بمباران شد.

اسرائیل می‌گوید که به مقابله با آن‌چه نلاش‌های ایران برای استحکام حضور نظامی خود در سوریه و ارسال اسلحه پیشرفته به حزب‌الله لبنان می‌نامد، ادامه خواهد داد.

حملات شامگاه چهارشنبه و بامداد پنجشنبه پس از امضای اعلامه‌ای مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفت. اسرائیل سال 1967 بلندی‌های جولان را اشغال و 1981 الحاق آن را به خاک خود اعلام کرد.