شرکت مایکروسافت می‌گوید ۹۹ وب‌سایت را که توسط هکرهای ایرانی برای حملات سایبری به کار رفته، با توسل به حکم دادگاه از کنترل آنها خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه هفتم فروردین منتشر کرده، اشاره شده که این شرکت کنترل وب‌سایت‌های این هکرها را پس از ارائه شکایتی علیه گروه هکری و کسب موافقت دادگاه در اختیار گرفته است.

مایکروسافت می‌گوید این گروه هکری را از سال ۲۰۱۳ میلادی زیر نظر دارد و این گروه در تلاش بوده که اطلاعات حساسی را در ارتباط با فعالان مدنی، روزنامه‌نگاران و دیگر گروه‌ها در خاورمیانه سرقت کند.
مقام‌های مایکروسافت معتقدند که منشا این حملات از ایران است. (عکس از آرشیو)
بیشتر بخوانید:
وال استریت جورنال: حمله هکرهای ایرانی به ۲۰۰ نهاد و شرکت بین‌المللی

به نوشته آسوشیتدپرس، مایکروسافت این گروه هکری را که به ای‌پی‌تی ۳۵ یا «بچه‌گربه‌های دلربا» شهرت دارند، گروه فسفر معرفی کرده است.

این خبرگزاری یادآوری کرده که مایکروسافت این گروه هکری را مرتبط با «کشور ایران» معرفی کرده، و نه به طور مشخص «دولت ایران».

آسوشیتدپرس می‌افزاید که سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد پرسش ایمیلی این خبرگزاری را در ارتباط با این گزارش بی‌پاسخ گذاشته است.

مایکروسافت پیش از این هم در موارد پرونده برخی گروه‌های هکری دیگر را در دادگاه پیگیری کرده است، از جمله در سال ۲۰۱۶ که از همین روش برای در اختیار گرفتن دامنه‌های اینترنتی دروغین ایجاد شده توسط هکرهای مورد حمایت روسیه استفاده کرد.

در نیمه اسفند سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرده بود در بیش دو سال گذشته، هکرهای‌ مرتبط با ایران به هزاران نفر در بیش از ۲۰۰ شرکت حمله سایبری کرده‌اند.

در این زمینه وال استریت جورنال گزارش داده بود که در این حملات سایبری اسرار تجاری شرکت‌ها به سرقت رفته و سپس از رایانه‌ها پاک شده است.

در آن زمان مایکروسافت به این نشریه گفته بود این حملات سایبری شرکت‌های نفت‌ و گاز و کارخانه‌های ابزارآلات سنگین در چندین کشور را هدف قرار داده و عربستان سعودی، آلمان، بریتانیا، هند و آمریکا از جمله این کشورها هستند.

با