معاون رئیس جمهوری آمریکا: با نفوذ مخرب ایران در منطقه مقابله می‌کنیم

پنس

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین گفته است، قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» بخشی از راهبرد دونالد ترامپ برای مقابله با «نفوذ مخرب» ایران در منطقه است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با خبرنگاران در نیویورک گفته است: با رهبری رئیس جمهوری ترامپ، ایالات متحده توانسته است حمایت جهان عرب را برای مقابله با نفوذ مخرب ایران و صدور خشونت توسط این کشور در منطقه، جلب کند.

​آقای پنس اضافه کرده است: قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (در فهرست تروریستی) بخشی ازهمین سیاست است.

دونالد ترامپ روز گذشته کلیت سپاه پاسداران را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» وزارت امور خارجه این کشور قرار داد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران «ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم است».

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی»، شورایعالی امنیت ملی ایران، اعلام کرد «فرماندهی مرکزی آمریکا» در غرب آسیا «موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

همچنین ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی ایران با ارتش آمریکا « به‌عنوان تروریست» برخورد خواهند کرد.

«در کنار مردم ایران می‌ایستیم»

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات خود به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با شش قدرت جهانی با ایران، برجام،اشاره کرده و گفته است: نگاه کنید، رئیس جمهوری تصمیم گرفت تا ایالات متحده را توافق فاجعه بار هسته ای با ایران خارج کند و ما حالا می بینیم در نتیجه این اقدام اقتصاد ایران در حال دست و پا زدن است.

با خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت پارسال، دونالد ترامپ حکم به بازگشت تحریم‌هایی داد که در چارچوب اجرایی شدن برجام به تعلیق درآمده بود.

مایک پنس همچنین گفته است:ما همچنان مقابله با آیت‌الله‌ها در ایران به دلیل نفوذ مخربشان در منطقه ادامه خواهیم داد. اما در عین حال، ما همزمان در کنار مردم ایران می ایستیم،مردمی که امسال هم به خیابان آمدند تا آزادی در کشورشان داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به روسیه و ایران در خصوص دخالت آنها در امور داخلی ونزوئلا هشدار داده است.

آقای پنس تاکید کرده است که پیام دونالد ترامپ درباره ونزوئلا شفاف است و روسیه و ایران نباید هیچگونه دخالتی در این کشور داشته باشند.