لیبی: گروه‌های شبه‌نظامی تسلیحات خود را از تهران دریافت می‌کنند

علی‌ القطرانی، نائب رئیس شورای ریاست لیبی، که از مقام خود استعفا کرده، با متهم کردن دولت وفاق به تامین پوشش برای گروه‌های تروریستی در طرابلس، اعلام کرد گروه‌های مسلح هوادار دولت وفاق به تهران رفته تا تسلیحات دریافت کنند.

همزمان با اعلام این موضوع، درگیری‌های خونین در طرابلس میان ارتش ملی و گروه‌های هوادار دولت وفاق، وارد روز بیست و ششم خود شد و این موضوع سبب شد بخش زیادی از مردم منطقه برای نجات جان خود، از منطقه بگریزند.

منابع محلی می‌گویند که گردان نظامی طارق بن زیاد نیز همزمان با این حملات، نیروهای خود را بسیج کرده و خود را آماده می‌کند تا نبرد محور العزیزیه را به سرانجام برساند. پیش از این گردان‌های وابسته به دولت وفاق بارها کوشیدند بخش غریان در منطقه الهیره را دور بزنند.

نیروی هوایی ارتش ملی لیبی نیز تجمع گردان‌های دولت وفاق را بمباران کرد. این گردان‌ها می‌کوشیدند خود را به منطقه السبیعه برسانند. جنگنده‌های ارتش، مناطق دانشکده پلیس در الهضبه، لشکر النواصی در منطقه ابوسلیم، حومه منطقه خلة الفرجان، عین زارة و الطویشة در جنوب طرابلس را بمباران کردند.

سرهنگ احمد المسماری، سخنگوی رسمی ارتش لیبی نیز اعلام کرد نیروهای ارتشی در پی بازپس‌گیری پادگان یرموک و خروج نیروهای هوادار دولت وفاق از آن، حرکت به سمت پایتخت را از محور صلاح‌الدین آغاز کردند.