پومپئو خطاب به لاوروف: روسیه ونزوئلا را بی ثبات می‌کند

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه 1 مه در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو ونزوئلا را «بی ثبات» می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که پومپئو در این تماس تلفنی، بار دیگر از روسیه خواست به پشتیبانی از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا پایان دهد.

به گفته اورتاگوس، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «دخالت روسیه و کوبا، اوضاع در ونزوئلا را بی ثبات می‌کند و روابط دو جانبه میان ایالات متحده و روسیه را تنش‌آمیز می‌کند».

اورتاگوس ادامه داد که پومپئو «از روسیه خواست به حمایت از نیکلاس مادورو پایان دهد و به اکثریت کشورهای غربی که خواهان آینده‌ای بهتر برای مردم ونزوئلا هستند، بپیوندد».

اما وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف به همتای آمریکایی خود گفت: «دخالت واشینگتن در امور ونزوئلا، نقض صریح قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید» و «این تاثیر ویرانگر، به هیچ وجه ارتباطی با دمکراسی ندارد».

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین از سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که به کارگیری گزینه نظامی در ونزوئلا را بعید ندانست، انتقاد کرد.

این بیانیه از لاوروف نقل کرد که گفته است: «پیامدهای این اظهارات می‌تواند بسیار وخیم باشد». او افزود: «مردم ونزوئلا تنها کسانی هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند».