سناتور آمریکایی: ایران را تنها با دو حمله شکست می‌دهیم

تام کاتن

آ

سناتور تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، با ابراز اطمینان از توان نظامی کشورش در جنگ احتمالی با ایران، گفت که آمریکا برای شکست ایران تنها به دو حمله نیاز دارد.

کاتن روز سه‌شنبه 14 می 2019 در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که از حمله نظامی علیه ایران دفاع نمی‌کند اما هر تحرکی علیه منافع آمریکا در منطقه، پاسخی شدید در پی خواهد داشت.

او گفت: «من از اقدام نظامی علیه ایران دفاع نمی‌کنم اما در واقع پیامی را منتقل می‌کنم که معنای آن این است که اگر ایران به ایالات متحده حمله کند، اشتباه محاسباتی بزرگی مرتکب شد و پاسخی شدید دریافت خواهد کرد.»

سناتور ایالت آرکانساس تاکید کرد اگر رویارویی نظامی میان ایران و آمریکا آغاز شود، آمریکا به سرعت پیروز شدده و برای شکست ایران تنها به دو حمله نیاز خواهد داشت که به تعبیر او «حمله اول و حمله نهایی» خواهند بود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفته و به ویژه پس از حمله به چهار کشتی تجاری در آب‌های سرزمینی امارات متحده عربی که ایران متهم اول آن است، این تنش‌ها بیش از هر زمانی دیگری شده است. حملات خرابکارانه پیکاجویان حوثی مورد حمایت ایران به تاسیسات نفتی پادشاهی عربی سعودی نیز به این تنش‌ها دامن زده است.