نقش اطلاع رسانی دیجیتالی در اعتراضات مردم ایران : زهرا بیسادی

۱۷ می ( ۲۷ اردیبهشت ) روز جهانی جامعه اطلاعاتی میباشد . در دنیای مدرن امروزی لازمه زندگی داشتن اطلاعات و فناوری دیجیتال و استفاده بهینه ازآن است. در ابتدا باید بدانیم جامعه اطلاعاتی حاصل تغییراتی است که از دهه ۱۹۷۰ میلادی شروع شد و امروزه طرز کار جوامع را از بنیاد متحول کرده است. جامعه اطلاعاتی جامعه ای است که درآن کیفیت زندگی،گستردهٔ گوناگونی اجتماعی و توسعه اقتصادی به طور روزافزون به اطلاعات و بهره وری از آن متکی باشد.با این تفاسیر جامعه ژاپن بهترین نمونه برای یک جامعه اطلاعاتی است.باید بدانیم که جامعه اطلاعاتی وسایل انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر است که گروهی از این انتقالات اشاره به انتقال فرهنگ،اخبار،دانش و رویکردهای مهم جوامع دارد. این توضیح مختصر وجامع را به حوادث و اتفاقات امروزی در جامعه ایران و انتقال سریع دیجیتالی اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن به دست اکثریت مردم ، ربط میدهیم .

در چهل سال گذشته حاکمان جمهوری اسلامی با ابزارهأی مخوفی چون وزارت اطلاعات و فشار سرنیزه سپاه توانسته اند

بخش عظیمی‌ از جنایات خود را از انظار مخفی‌ نگاه دارند،اما امروزه در دنیای مدرن خبر یا اتقافی نیست که در کمتر از چند ساعت در دنیای دیجیتالی در دست عموم مردم در دورافتاده ترین نقاط دست به دست نشود به شکلی که نظام فاسد با وقاحت تمام گویی دیگرحتی تلاشی برای رسانه ای نشدن اختلافات درون سازمانی خودشان بر خلاف قبل نیز ندارند .
امروزه خبری نیست که از شجاعت و جسارت زنان و مردان غیور وطنم در شهرهای کوچک و بزرگ ، از همدلی و همیاری زخم خوردگان حوادث طبیعی ،اعتراضات و اعتصابات کوچک و بزرگ کارگران و کارمندان ،انواع نافرمانیهای مدنی بر علیه حکومت ، فعالیتهای فعالان حقوق مدنی و بشری برای توقف اعدمها وآزادی بیان ، فعالیتهای کانون های شورشی در گوشه و کنار جهان و ……به مرحمت دنیای رسانه ای به گوش ما نرسد .
امید است که با استقاده بهینه از ابزار دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی مدرن با اطلاع رسانی بهنگام ، همبستگی و اتحاد هر چه بیشتر بین کانونهای شورشی با رهبری مریم رجوی و مردم کشورم با هدایت آگاهانه به بهترین شکل صورت بگیرد .
باور داریم که رسیدن به ایران آزاد با حمایت مردم و افزایش آگاهی صحیح صورت میگیرد و مردم ایران قطعا خود عامل اصلی این تغییربزرگ و رهایی از حکومت جلادها خواهند بود. آرزوی هر ایرانی داشتن کرامات انسانی و آزادی متکی بر حقوق بشر و حاکمیت قانونی است که تمامی این موارد به صورت جامع در ده ماده ای مریم رجوی به شرح زیر گنجانده شده است .
۱.آرا مردم ملاک سنجش
۲. احترام به آزادی فردی و اجتماعی و دسترسی همگان به فضای مجازی بدون محدودیت
۳. لغو حکم اعدام
۴. جدایی دین و دولت و رفع تبعیض ادیان
۵.برابری کامل زن و مرد در حقوق سیاسی و اجتماعی و ….
۶.نظام قضایی مدرن بر اساس عدالت و قانون
۷.احترام به حقوق بشر و تعهد به بیانیه جهانی حقوق بشر
۸.رسمیت مالکیت شخصی و سرمایه گذاری خصوصی و ایجاد فرصت های برابر
۹.سیاست خارجی مسالمت آمیز و صلح جو
۱۰. کشور غیر اتمی و عاری از سلاح کشتار جمعی

به امید ایران آزاد برای مردم فرهیخته و زجر کشیده وطن، زنده باد مقاومت و هدایت آگاهانه کانونهای شورشی با رهبری مریم رجوی