ترامپ: ایران حامی تروریسم و سیاست‌های خطرناکی را در منطقه دنبال می‌کند

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه 23 ماه مه در یک کنفرانس خبری گفت، ایران حکومتی حامی تروریسم است و سیاست‌های خطرناکی را در منطقه خاورمیانه دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها دونالد ترامپ ضمن تاکید اینکه« ایران در پس تمامی مشکلات و ناآرامی‌های خاورمیانه قرار دارد» توضیح داد که «تهران در بیش از 14 حمله تروریستی نقش داشته است».

ترامپ همچنین افزود « اگر نیاز باشد، حتما سربازان بیشتری را برای مقابله با خطر ایران اعزام خواهم کرد». وی در ادامه توضیح داد «در حال حاضر نیازی به این(اعزام نیرو) وجود ندارد».

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» به پیشنهاد فرماندهی مرکزی این کشور طرح‌هایی چند مرحله‌ای را در دست بررسی دارد که در صورت کسب موافقت کنگره، حدود 10 هزار سرباز آمریکایی اضافه به منطقه خاورمیانه اعزام خواهند شد، اقدامی که میتواند طرح‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ایران را توسعه دهد.

بنا به اظهارات مقامات آمریکایی تاکنون تصمیم نهایی در این‌باره گرفته نشده و هنوز مشخص نیست که کاخ سفید با این طرح موافقت کند.
این مسئولان آمریکایی توضیح دادند که این اقدام واکنشی به تهدید جدید تهران نیست بلکه در چارچوب توسعه امنیت و مهار کردن ایران در منطقه است.