در اوج بحران فزاینده بین آمریکا و ایران جان بولتون به امارات می‌رود

همزمان با تشدید بحران فزاینده میان واشینگتن و ایران و نزدیک شدن برگزاری نشست‌‌هایی پر اهمیت برای بررسی اوضاع منطقه در سعودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، طی هفته جاری گفت‌وگوهایی را در امارات متحده عربی انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش روز دوشنبه خبرگزاری «فرانس پرس» به نقل از سفارت آمریکا در ابوظبی، در سفر بولتون به امارت طی این هفته جلسات گفت‌و‌گو برگزار خواهد شد، اما این خبرگزاری تاریخ دقیق این سفر و جزئیات بیشتری را در این باره ارایه نکرد.

منطقه شاهد شدت گرفتن بحران و افزایش تن تهدیدهای نظامی درپی تشدید تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده آمریکا از آغاز ماه مه جاری به منظور به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

در همین حال روز پنج‌شنبه کنفرانس سران عربی-خلیجی و روز جمعه کنفرانس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر مکه مکرمه برگزار خواهد شد.

ناظران جان بولتون را مرد جنگ‌طلب دولت دونالد ترامپ، ارزیابی می‌کنند. بولتون که به جریان نومحافظه‌کاری (نئوکان) گرایش دارد در تاریخ 5 ما مه با وضوح تمام به دولت ایران هشدار داد و از اعزام ناوهواپیمابر ابراهام لینکلن به منطقه جهت مواجهه با تهدیدهای ایران خبر داد.