بولتون: سپاه قدس را مسئول حملات احتمالی علیه آمریکا و متحدانش خواهیم دانست

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا چهارشنبه 29 مه گفت که ایالات متحده سپاه قدس را مسئول هرگونه حمله احتمالی به نیروهای آمریکایی و متحدان ایالات متحده در منطقه خواهد دانست.

او همچنین افزود که آمریکا از به کارگیری شبه‌نظامیان شیعه توسط قاسم سلیمانی برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق، نگران است.

بولتون گفت که ایالات متحده در حال مشورت با متحدان برای واکنش به فعالیت‌های ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در خلیج است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بولتون گفت که سعودی، امارات و آمریکا درباره خطر دست یافتن ایران به اسلحه اتمی، اتفاق نظر دارند.

او ادامه داد: «با متحدان‌مان در منطقه درباره پاسخ به فعالیت‌های ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه مشورت می‌کنیم».

او تاکید کرد که ایالات متحده «با قدرت» به هر تهدیدی از سوی ایران و نیروهای وابسته‌اش در منطقه پاسخ خواهد گرفت.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: «شبه حتمی است که ایران عامل حمله به کشتی‌ها در آب‌های امارات است». او ادامه داد: «پر واضح است که حمله به نفت‌کش‌ها روبروی سواحل امارات به وسیله مین‌های دریایی کارگذاشته شده توسط ایران صورت گرفته است».

جان بولتون شامگاه سه‌شنبه برای بحث بر سر شماری از مسائل مرتبط با امنیت منطقه، به امارات متحده عربی رسید. او در توئیتی نوشت که به امارات آمده تا مذاکراتی درباره «مسائل امنیتی مهم در منطقه» انجام دهد.

سفر بولتون به امارات هم‌زمان با شدت گرفتن تنش میان ایران و ایالات متحده و در آستانه برگزاری 3 نشست سران در روزهای پنجشنبه و جمعه برای بحث بر سر امنیت خلیج صورت می‌گیرد.